14 Juni - Van M(oab) naar R(angely),

Door Klaas & Nanda Knobbe - 15-06-2022 04:34

Gisterenavond kregen we bericht van onze touroperator Tioga Tours dat het noodweer was in Yellowstone. Dat door de hevige regenval wegen beschadigd waren en daarom alle ingangen naar het park afgesloten waren. De bedoeling is dat we over ene aantal dagen naar Yellowstone gaan maar of dat door kan gaan moeten we nog maar zien en we wachten het maar af.

Vandaag hebben we een reisdag dus hoeven we ons niet zo te haasten. Rustig aankleden en ontbijten. Nog wat opruimen en schoonmaken en een kop koffie voor we vertrekken. In Moab gooien we de tank nog even vol. Het plan was nog langs Sego Canyon te gaan maar dat skippen we. We willen de 128, langs de Colorado River, nog een keer rijden. Toen we naar Moab gingen zijn we ook over weg gereden en we vonden het prachtig. De rivier met de rafters en de omringende de bergen in allerlei kleuren en vormen.

Nu we van de andere kant komen, ziet het er heel anders uit dan de vorige keer. Je ziet het nu van de andere kant en het licht is ook anders. We genieten met volle teugen. Na een tijdje neemt Nanda het stuur over en dan komen we op de Interstate. De koelkast moet weer een keer aangevuld worden en dat doen we in Grand Junction. Na twee uur rijden zijn we er en doen we onze boodschappen. Het is 12 uur geweest en in de winkel kun je warm eten kopen zoals wedges, stukjes kip etc. We zoeken wat lekkers uit en eten het in de camper op. Dan wordt het vanavond een broodje. Lekker makkelijk.

Dan is het tijd weer verder te gaan. Het eerste stuk mag ik weer doen want daar is het nog druk. Na een kort ritje krijgen we de afslag naar Rangely en niet veel later rijden we door Lomas en Nanda neemt het stuur weer over. Lomas is gewoon een oase. Overal groene weilanden, graan en luzerne en veel beregenen. We zien balen hooi op het land liggen en of onder overkappingen op het erf van een boerderij staan. Sommige erven zie er keurig opgeruimd uit maar er zijn er ook waar het een grote rotzooi. Er staat van alles en mijn zus Ietje zegt dan: dat zijn verzamelaars en die zijn zuinig op hun spullen. Van het ene moment op het andere is de groene oase afgelopen en hebben we de dorre vlakte weer. Zo zie je maar wat water doet.

De weg golft door het landschap met op de achtergrond grote bergen. We rijden door een soort vallei en deze is groen door wat gras, struikjes en hier en daar bomen. Op de achtergrond heuvels die al snel bergen worden. Op sommige plekken lopen koeien met kalfjes, bruine, zwarte en sommige koeien hebben een witte kop. Even verderop is een boer aan het maaien met een apparaat dat op een dorsmachine lijkt.

De bergen worden steeds hoger en Nanda krijgt het steeds benauwder. Het stuur wordt weer overgedragen en ik mag de slaloms weer doen over de Douglas Pass van 8268 feet. Wat bergpassen betreft waren we al het een en ander gewend maar dit is veel steiler dan de vorige keren. Gelukkig laat Big Betty ons niet in de steek en brengt ons soepel aan de overkant van de pas waar we rustig gaan afdalen.

Nanda durft het nu wel weer en brengt ons in Rangely waar we vannacht overnachten. Morgen willen we naar Dinosaur National Monument en dat park ligt dan niet ver van de camping. Dus hebben we morgen veel tijd voor het park. Morgenavond overnachten we in het park op een primitieve camping en hebben we geen internet. Dus de dag daarop kunnen jullie onze belevenissen weer lezen.