25 Mei - Een heeeeeeele lange (reis)dag!

Door Klaas & Nanda Knobbe - 27-05-2022 18:36

Vannacht wat onrustig geslapen maar dat is ook wel logisch na het zien van het NOS-journaal. Daar zagen we dat het weer een chaos was op Schiphol dus hebben we maar besloten dat we nog eerder zouden vertrekken. Om 4 uur waren we wakker en slapen had geen zin meer dus eruit, wassen en naar ontbijt. De shuttle-bus gaat om de 20 minuten dus we staan om half 6 buiten maar wat er komt geen shuttle. Er is een bus stuk en als er eindelijk een komt is het proppen. Als haringen in een ton rijden we naar Schiphol waar we om half 7 zijn en daar staat de hal al vol. Sjonge jonge dit belooft wat.

Nanda gaat gelijk in een rij staan en ik vraag waar we moeten zijn. We wisselen een paar keer van rij en na een half uur staan we in de rij voor United Airlines. Na een tijd wachten kunnen we inchecken en zijn we de koffers kwijt. Maar goed dat we zo vroeg waren.

Dan naar security en er staat een hele lange rij. Gelukkig gaan er nog een paar extra balies open en na bijna een uur zijn we daar ook door. Het checken van de handbagage ging hier soepel. Je kon bijna alles in de tas laten zitten. Het personeel was vriendelijk maar je kon merken dat ze baalden van de situatie. Op naar de douane en daar zitten maar 4 mensen dus weer lange wachtrijen. Het is niet anders, so far so good.

Eindelijk hebben we alles gehad en zoeken we de gate op en een bak koffie. Dat hebben we wel verdiend na de eerste 4 en half uur. Om 10 uur kunnen we boarden en dan gaan we met de bus naar het vliegtuig. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt, op Schiphol met de bus naar het vliegtuig. Van de chauffeur horen we later dat dit voor de maatschappij goedkoper is. Het vliegtuig was er gisterenavond al en als het dan aan de pier moet blijven is het te duur, vandaar. Doordat alle passagiers met de bus gebracht moeten worden lopen we vertraging op van een klein uur. Nu maar hopen dat we de vlucht van Chicago naar Houston halen.

We vliegen met een Boeing dreamliner en het is een prachtig luxe toestel. De verzorging aan boord is uitstekend. We moeten ruim 8 uur vliegen dus proberen we wat te slapen en wonderwel dommelen we af en toe even weg. Dan zijn we in Chicago, nog wel te laat maar de piloot heeft wat tijd ingehaald. Eerst door de immigratie en dat is altijd weer spannend. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten en zijn we er vlot door heen. Dan de koffer op halen en die is er ook snel.

Met de koffers gaan we naar de locatie waar die weer ingeleverd moet worden voor Houston. Ten opzichte van Schiphol ging dit supersnel. Dan moeten we met een treintje naar onze terminal, leuk. Dan moeten wij onder een taxibaan van de vliegtuigen doorlopen. In die gang is een soort lichtshow onder het plafond op de maat van de muziek. Dan naar de gate waar we ruim op tijd zijn. Na een uur kunnen we boarden en gaan aan boord. Het regent en als we het vliegtuig inlopen gaan bij heel veel telefoons af. Een alarm. Op onze telefoon staat ook een NL alert, in het Engels met de waarschuwing voor tornado’s. Nou als we de wind maar mee hebben. Dan krijgen we de mededeling dat we wat later vertrekken in verband met onweer in en om het vliegveld. Een half uur later kunnen we tocht vertrekken en na 3 uur vliegen landen we in Houston.

Koffers ophalen en dan naar de shuttle waar we een auto gehuurd hebben. Het is 20.00 uur Amerikaanse tijd als we met de bus naar het verhuurbedrijf rijden. Daar moeten we nog even wachten, papieren invullen en dan kunnen we de auto ophalen. Het is een mooie luxe grote auto en dat vinden we prima. Dan aan de rit en dat is altijd weer spannend. We moeten tomtom nog een keer instellen en na wat horten en stoten vinden we ons hotel. Inchecken en dan snel naar onze kamer. In Nederlandse tijd zijn we 24 uur onderweg geweest. Even wat opfrissen en dan naar bed, slapen. Alleen maar slapen..