31 Mei - It giet oan!

Door Klaas & Nanda Knobbe - 01-06-2022 05:35

Ondanks dat we niet zo vroeg hoeven zijn we toch vroeg wakker. Niet erg, dus eruit wassen en ontbijten. Het ontbijt is prima en we kunnen er eerst weer tegen. Terug naar onze kamer en daar checken we de mail en doen nog wat andere dingen. Dan inpakken en naar de lobby. Zaterdag hebben we met Cruise America gebeld en afgesproken hoe laat ze ons uit het hotel oppikken, dat is 9 uur en we zitten voor de zekerheid er al om half 9. Om 9 uur nog geen Cruise America en we spreken af om over een kwartier te bellen. Het wordt bellen en de dame zegt dat er niets bij onze reservering staat. We doen ons verhaal en ze zegt dat ze een taxi stuurt die er over drie kwartier zal zijn. Balen want is het nu al halftien. Daar gaat je early bird. Kwart over tien de taxi is er en hij brengt ons naar de verhuurlocatie. De chauffeur kwebbelt honderd uit maar is een leuke gast. Als we bij Cruise America aankomen, komt de manager ons al tegemoet en zij verontschuldigt zich. Nieuw personeel en die hebben de afspraak niet doorgegeven, ja, ja. We geven aan dat we teleurgesteld zijn en dat we een early bird hebben besteld om vroeg op weg te kunnen. Ze doet er alles om ons zo snel mogelijk aan de rit te krijgen. We vullen de papieren in en even later komt ze terug en geeft aan dat ze een gedeelte van de kosten compenseert. Oké dan is het klaar en hebben we het er niet meer over. Om half 12 kunnen we de camper inspecteren en kunnen we eindelijk on the road.

Eerst naar de Wallmarkt om boodschappen te doen voor een paar dagen. Nanda heeft een lijstje gemaakt wat we moeten hebben. Ook opgeschreven wat we de vorige keren gebruikten. Dan is het makkelijk zoeken want de keuze is reuze. Brood, groente, fruit boter, een broodrooster want het brood is niet echt lekker, water en voor we het weten ligt er heel wat in de kar. Het is bijna 13 uur en we besluiten wat warm eten te kopen in de Wallmarkt. Daar kun je wedges krijgen, chickenwings, tenders etc. Dat doen we in de boodschappenwagen en gaan afrekenen. We moeten de boodschappen zelf scannen maar iemand van Wallmarkt helpt ons even. Weten we het voor de volgende keer. Vlug naar de camper om alles in de koelkast/diepvries te doen en dan eten we onze wedges en tenders op, smaakt prima.

Dan rijden, onze eerste stop is vlakbij Prescott, Watson Lake maar eerst moeten we Phoenix nog uit zien te komen. Over 101 loop rijden we 26 mile om Phoenix heen voordat we op de Interstate komen. Wat is Phoenix een grote stad. Als we de stad uit komen zien we dat het om ons heen erg droog is. Na een flink aantal miles slaan we af op de 69 en hier is het nog droger. Al het gras is verdord en geel verbrand. Om 16 uur zijn we bij Watson Lake Park. De camper op een parkeerplaats en op naar het uitzichtpunt. In het park ligt een meer en aan de randen van het meer liggen allemaal ronde rotsblokken, granite dells. Het is een heel apart gezicht dit te zien. Het water is helderblauw en de rotsen bruinoranje. Er is een trail (wandelroute) en we doen een klein stukje. Na een half uurtje gaan we terug.

Bij de camper aangekomen zien we een man die met een discus gooit en we vragen wat hij precies doet. Het is discgolf en hij gooit met andere discs dan die wij gebruiken. Op bepaalde afstanden staan een mand (hole) op een paal en daar moet uiteindelijk de disc in gegooid worden en dan ga/gooi je verder tot je bij de volgende paal met mand komt. Leuk dit kennen we helemaal niet. We praten even met een paar mannen die bezig zijn en ze demonstreren even hoe deze sport gaat. Je hoort er beslist bier bij te drinken!

Dan is het tijd om de camping op te zoeken en het is maar 10 minuten rijden. Ook wel logisch want de camping heet Point of Rocks RV Campground. We hoeven ons niet te melden. We hebben een mail gekregen dat aan het bord bij de receptie een papier hangt met het nummer van onze camperplek en andere zaken. Ja hoor op het bord hangt een papier “Knobbe family”. Wij hebben nummer 91 en zoeken onze plek op. Als we er zijn moeten we achteruit erin. Nanda stapt uit en gidst me en dan staan we op onze plek en dan alles aansluiten. Nanda begint met de koffers uit te pakken en alles op zijn plek te leggen in de camper en nu maar hopen dat we alles terug kunnen vinden. Het bed opmaken en dan is het tijd om wat te eten, wat soep, brood en een stuk watermeloen.

Dan nog even een korte wandeling over de camping en binnendoor gaan we nog even naar Lake Watson, waar we vanmiddag ook geweest zijn. Onderweg ontmoeten we een paar Amerikanen, even kletsen. Ze woonden bij Lake Tahoe maar de winters waren hen te lang en daarom zijn ze verhuisd naar Tucson (AZ). Ze wonen nu in een resort waar alleen mensen wonen van 55+. Zij noemen het een camp for adults omdat er is van alles te doen is. Ze hoeven zich geen dag te vervelen. We lopen even rond bij het meer. Bij de rand van het meer is een fotosessie van een bruidspaar met de ondergaande zon. Nu maar hopen dat hun huwelijk de opgaande zon heeft. We gaan terug. Nog even aan het blog werken, nog wat lezen en dan naar bed. Lekker sliepe.