24 Mei - De eerste etappe

Door Klaas & Nanda Knobbe - 24-05-2022 20:09

Vanochtend eerst naar Heerenveen voor onze corona antigeen test. Ze willen graag even in onze neus pulken. Het is er niet druk en na 10 minuten staan we al weer buiten. Als we thuiskomen hebben we de uitslag al, negatief. Dat is positief want we kunnen op reis. Gelijk de gevraagde documenten maar uploaden naar de vliegmaatschappij.

Onze vlucht gaat om 11 uur en we moeten 3 uur van tevoren aanwezig zijn. Dan moeten we wel vroeg op en hopen dat het verkeer mee zit. Daarom hebben we besloten een dag eerder te vertrekken.

Maar eerst de koffers inpakken en alles zien erin te krijgen en dat lukt ook nog. Eén van de koffers zit aan zijn max de anders zou nog iets bij kunnen maar ja die is niet groter. Riemen erom, en klaar! De rugtassen inpakken met de reisspullen voor onderweg, zoals e-readers, camera’s en opladers. Dan inchecken. We kregen een mailtje van United Airlines dat we in konden checken dus maar even proberen. Jammer genoeg lukt het niet. Bericht dat we assistentie moeten vragen, nou dan checken we wel in als we morgen op het vliegveld zijn.

Om 12 uur nog wat eten en om even over 2 lopen we naar de bushalte. Met de bus gaan we naar Heerenveen en pakken dan de trein en reizen rustig naar Schiphol. De kosten voor bus, trein en hotel en later terug naar Balk zijn bijna even hoog als dat we ergens de auto bij Schiphol moeten parkeren. Dus daarom maar zo, met minder stress. Als we op Schiphol aankomen zoeken we de halte op voor de bus die ons naar het hotel brengt.

Na een tijdje komt de shuttle en kunnen we instappen en 15 minuten later kunnen we inchecken. Simpele kamer maar voor 1 nacht is het prima. Dit was wel een hele relaxte manier van reizen. Voor herhaling vatbaar. Morgenochtend ontbijt en dan met het busje van het hotel naar Schiphol voor de tweede etappe. Dan gaat de reis echt beginnen.
USA here we come!

K&N

Net een mailtje van Tioga Tours, dat het extra druk is op Schiphol. Het advies is 4 uur van tevoren aanwezig te zijn. Wij blij dat we nu al in de buurt zitten!