Cape Canaveral – St. Augustine

Door Jan en Gea - 10-04-2022 17:58

Dag 16 - zondag 20 maart

Oude stad en wit strand

Vanmorgen op Jetty Park was in eens de stroom op. Batterijen leeg, aggregaat wilde niet meer starten. Lichte paniek.  Gelukkig wilde de motor van de camper wel starten. Daarna startte dus ook het aggregaat weer en hadden we weer prik op de kabel. Binnen een  kwartier gingen de accu lampjes weer alle 4 branden, lijkt me niet helemaal jofel.

Via de A1a North gereden richting St Augustine. Er waren vannacht al weer drie cruise schepen binnen gelopen zagen we.

Langs Daytona Beach gereden. Allemaal hotels en flats voor zover wij het hebben kunnen zien. Snel doorgereden.

Onderweg een keer gestopt.  Getankt voor 3,96 de gallon. Mooi meegenomen.

In St Augustine werden we door borden naar een parkeerplaats geleid voor RV’s en grote bussen. Prima parkeerplek op loopafstand van het centrum. Mooi toeristisch plaatsje. Het oudste, doorlopend bewoonde stadje van Amerika. In de basiliek een kaarsje aangestoken ter nagedachtenis aan Bert Otter. Die had ons 2,5 jaar geleden al eens op dit mooie plaatsje gewezen. We liepen er bijna 2 uur rond, mooie foto’s gemaakt, shirtje voor Jan gescoord en een klein souvenirtje voor onze kleindochters.

We kregen al lopend in St. Augustine nog telefoon van Fedde en Lauren.

In een cafeetje een Cubaanse koffie met een lekkere vers broodje genuttigd en toen door naar het Anastasia statepark. Weer zo’n mooi park midden in de natuur waar we nu onder de palmbomen staan.

Vanmiddag nog een uurtje aan het strand gelegen op loopafstand van dit park. Gea maakte een strandwandeling en vond een paar mooie schelpen voor de verzameling.

Na het eten nog een kleine wandeling gemaakt.

Een stukje frisser dan gisteren is het hier. Wel strak blauwe lucht.