Dag 2 in San Francisco

Door Chris Bongaerts - 24-05-2022 07:52

We waren om 7 uur op en zijn gaan ontbijten in een leuk tentje om de hoek van het hotel. Het heette Roxanne's café en had veel weg van Saskia's Huiskamer. Daarna lopend, via de Chinese en Italiaanse wijk naar de terminal waar de boot vertrekt naar Alcatraz. Wat ben ik blij dat het lopen me weer goed afgaat. Dit waren toch weer 5 km. Alcatraz is een aanrader. Dankzij de audiotour in het Nederlands weten we nu alles van het leven van de gevangenen en hun bewaarders. Beiden moeten een steekje los hebben gehad, anders houd je het daar niet vol. Onverstelbaar dat je er 15 jaar moet zitten in een cel van 2 bij 3 meter. Rond 14.00 uur waren we bij Blazing Saddles. Voor 20 dollar huurden we 2 fietsen (zonder ondersteuning!!) en konden we de Golden Gatebrug over en terug. Een tochtje van circa 16 km met op de heenweg een paar klimmetjes die op de terugweg deden denken aan elektrisch fietsen. Het is gek maar vermoeidheid kennen we nog niet. We zijn lopend via de chineese wijk teruggaan naar het hotel. Weer zo'n 6 km. In de Chinese wijk hebben we genoten van dumpling en noodles. Toch weer een nieuwe ervaring rijker. In Portugal ga je pas laat in de avond dineren. Hier zijn om 8 uur 's avonds alle restaurants al leeg. Wij waren er om half 8 en werden buiten door een chinese dame "verleid" om in haar restaurant te komen eten. Eenmaal binnen kregen we te horen dat we binnen 5 minuten moesten bestellen omdat het restaurant sloot. Al bij het het hoofdgerecht werd het nagerecht op de tafel gezet en de rekening gepresenteerd. Zo doen ze dat dus in de States. Overigens wel voortreffelijk gegeten. Om 10 uur lagen we in bed. Moe en voldaan. De nacht zou kort duren want zaterdagmorgen moeten we om 8 uur de camper ophalen. Aan de andere kant van de stad. Reistijd met het openbaar vervoer volgens Google maps 1,5 uur.