Dag 23: vr 28 juli 2017 (Washington DC)

Door Hein Terweduwe - 29-07-2017 05:29

Ook vandaag, net als gisteren, mijn wekker gezet om 6.25am om te trachten nog "same day"-online tickets om 6.30 te bestellen voor het African American museum, maar ook nu weer bot gevangen want binnen enkele seconden bleken deze weer uitverkocht te zijn. Dan maar timed tickets besteld voor het Holocaust Museum dat ook hoog staat aangeschreven op Trip Advisor. Het toffe aan Washington is dat alle musea op de National Mall gewoon gratis zijn.

We proberen toch nog maar eens het ontbijt in dit hotel, maar zoals steeds ook nu weer gene vette en eten we hier een stuk cake en drink ik een kopje koffie om daarna op onze kamer nog een boterham met choco te gaan eten. We missen het eten thuis intussen toch wel weer heel erg om eerlijk te zijn. We hunkeren naar patatten met bloemkool en worst...

Vandaag weer geen goed nieuws wat het weer betreft... voorlopig is het 's morgens nog redelijk maar het weerbericht voorspelt zware regenval en onweer voor de namiddag en avond. Als we vertrekken met onze fiets blijkt het trouwens al licht te regenen. Het plan was om vandaag daarom maar zoveel mogelijk van die musea te doen. Maar alleen het holocaustmuseum hield ons al 3 uur in de ban. We hebben al heel wat musea en locaties in het kader van de holocaust bezocht maar ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren er ooit ergens eentje bezocht te hebben waar zoveel informatie wordt gegeven en waarin alles mooi chronologisch wordt voorgesteld. Zoals steeds ga je hier ook niet happy naar buiten. Het blijft dan ook een noodzaak dit drama nog generaties lang te blijven gedenken. Soms ook frapant hoe je een link maakt van Hitler met Trump net nu hij deze dagen weer negatief in de media komt met zijn boy scouts en transgenders in het leger. Ik vroeg me daar ook af of er ook Amerikanen zijn die datzelfde gevoel zouden hebben.

In de 3 uren die we binnen waren hadden we een zondvloed zien passeren. Wij zaten net in een drogere tussenpauze maar het was intussen wel al 2pm dus opnieuw de stad in voor een pizza bij "Pi". Ook hier weer erg lekkere pizza gegeten (staat ook bij top 25 van alle restaurants). Maar hier hebben we een half uurtje gezeten in de hoop dat de regen wat zou minderen want de straten begonnen nu zelfs onder te lopen. Dus beslisten we uiteindelijk toch maar een (dure) Ubertaxi te boeken om ons naar de Apple Store in de buurt van ons hotel te laten brengen. We moesten ons immers stilaan beginnen klaar te maken voor ons bezoek aan de baseballwedstrijd van vanavond.

Maar op ons appartementje aangekomen bleek bij nazicht dat de wedstrijd gewoon gecancelled was en verschoven naar zondagmiddag. Een telefoontje naar het Nats stadion maakte duidelijk dat ze geen telefonische herboekingen konden doen en dat dit enkel mogelijk was aan de ticketboots van het stadion zelf... dat zowat 8 km van ons hotel af ligt. Den Hein dus vol overgave toch door de gutsende regen met een KW-ke richting dat stadion gefietst. Maar na een half uurtje moest die fiets dus ergens gedockt worden op een verlaten parking. Wanneer ik dan echter een andere fiets wilde nemen, bleek die kiosk daar niet te werken of zo. Van miserie dan toch maar weer in die regen een Uber besteld om me tot aan dat stadion te laten voeren. Daar aangekomen wou ik ons ticket inruilen voor een ticketje van de wedstrijd van morgen  maar dan bleek weer dat ik via een bepaalde website korting had verkregen op het originele ticket en dus moesten we een paar rijen hogerop gaan zitten om geen meerprijs te moeten betalen. Bovendien wist men mij te vertellen dat wanneer ook morgen de wedstrijd niet zou doorgaan, ik verder kon fluiten naar mijn centen want ze doen geen terugbetalingen. En die 2 tickets voor Luca en mij kostten me met reservatiekosten toch zowat $130,-. Dus maar hopen dat het morgen wat droger is!

Gelukkig was het inmiddels toch een beetje gestopt met regenen en dus toch terug zo'n fiets genomen om de 8 km terug te rijden naar het hotel. Met een kleine tussenstop aan het Lincoln memorial dat mooi verlicht was intussen verliep de rit nu vlekkeloos, ook bij het switchen met een andere fiets. Alleen kreeg ik de laatste mijl of zo nog eens een goeie stortbui over me heen zodat ik druipnat arriveerde, maar dus wel met nieuwe tickets op zak voor morgen!

Vanavond ook weer gewoon een soepke gegeten op onze kamer vooraleer het bedje op te zoeken.