Dag 18: zo 23 juli 2017 (Toronto)

Door Hein Terweduwe - 26-07-2017 03:22

In ons hotel was er mogelijkheid tot ontbijt in een Kiji of zoiets. De wrap met eieren en bacon werd nog door iedereen gesmaakt, maar het warme oatmeal (havermoutpap) met gedroogd fruit en noten was niet echt het favoriete gerecht van Luca en Annick. Ik vond het wel OK met de gedroogde cranberries en de amandelnoten.

Onze wandeling vanmorgen zou uitlopen tot in de late namiddag. Via zowel de oude als nieuwe city hall, Brookfield Place (jammer genoeg niet het Hockey Hall Of Fame hier bezocht), Air Canada Center (waar alle bekende Toronto teamsporten hun onderkomen hebben) ging het verder langs de waterkant tot aan de Simcoe wavedeck. Vandaar terug de stad in langs Rogers Centre (hockeytempel) naar de CN Tower die we dachten te bezoeken. Het is nog altijd het hoogste gebouw van het Westen maar jammer genoeg waarschuwde men ons aan de ticketstand dat het zicht niet goed was vandaag en dus besloten we dit maar uit te stellen tot morgen. Het is er echter niet meer van gekomen.

Via de app “City Walks” die ik wel vaker gebruik, leek het me leuk voor Annick om van hieruit de Queen West en Fashion District self guided tour te doen. De eerste kilometers was hier echter niet veel te zien, totdat we aan de Grafitti street kwamen en de naastliggende Queen Street waar wel heel leuke winkeltjes waren. Annick heeft daar dan haar nagels laten doen bij een Chinees winkeltje terwijl Luca en ik Chinatown gingen verkennen waar dan plots ook een verscholen Stussy winkel opdook waar Luca nog een t-shirt en kousen kocht.

Annick haar nagels waren nog niet klaar bij terugkomst dus hebben we nog een paar biertjes en cola’s gedronken in een wat donkere Mexicaanse zaak in de buurt. Na een half uurtje daagde Annick dan toch weer op en gingen we op zoek naar een restaurant. De italiaan die we hadden uitgekozen via Trip Advisor bleek een uur achterstand te hebben in z’n keuken en dus besloten we op goed geluk een andere zaak binnen te stappen, de Town Crier Pub. Daar bleek dan alles in het teken van Belgisch bier en eten te staan. We aten er trouwens lekker stoofvlees met fritten en ik dronk een La Choufke… goed volk die Canadezen!

Het weer begon stilaan weer te verslechteren en we hadden al heel wat kilometertjes afgelegd, dus besloten Luca en ik terug naar ons hotel te gaan terwijl Annick nog wat verder shopte. Op het hotel aangekomen besloot ik dan toch ook nog maar een paar geocaches te gaan loggen zodat Canada ook kon toegevoegd worden aan dat lijstje. De eerste bevond zich op een 200 meter van ons hotel in het park van de universiteit. De tweede ergens in een afgelegen steegje waar ooit een seriemoordenaar eind 19de eeuw 2 van zijn slachtoffers had begraven. Spooky!

Annick kwam net na mij ook terug aan in het hotel en we zagen het niet meer zitten om nog uit eten te gaan vandaag, dus zijn we in de 7-eleven wat noodle-soep gaan uithalen die we op onze hotelkamer opaten.