Dag 14: Grand Canyon NP - Palm Mountain Springs - Woensdag 24 juli

Door Fam. Hagen, Nijmegen - 26-07-2019 09:40

Vandaag gaat de wekker om 06:30 voor Wouter en mij, omdat we een flink stuk moeten rijden naar Palm Mountain Springs, onze stopplek op weg terug naar de kust en Los Angeles, onze volgende halte. Dat stuk is gewoon te lang om in één keer te rijden, dus we overnachten in de buurt van Joshua Tree National Park, een woestijnlandschap. Maar we betwijfelen of we iets gaan bekijken in dat park - het is er overdag 40 graden, het is een woestijnlandschap met joshua trees en cactussen, en de jongens zijn het wandelen wel een klein beetje beu inmiddels....maar ons hotel daar is mooi gelegen tegen de bergen aan, tussen de palmen, met een mooi zwembad, dus we kunnen beter op tijd vertrekken.

Tegen 07:30 hebben Wouter en ik de meeste losse spullen ingepakt, en maken we de jongens wakker om te gaan ontbijten in het hoofdgebouw van de Maswik lodge. Ik neem mijn eigen spul weer mee, de jongens en Wouter kiezen weer iets lekkers uit bij de kok. Rond 08:30 zijn we klaar voor vertrek - echt heel mooi op tijd! Het is nu echt bewolkt, en soms regent het zelfs een paar spatjes - we hebben dus enorm geboft met het zonnige weer dat we hadden tijdens onze wandelingen in de Grand Canyon - dat was dan wel heet, maar ook heel mooi om al die kleuren in het zonlicht te zien. Zonder zon knallen de kleuren er toch wat minder uit. We rijden Grand Canyon NP uit, en meteen verandert het landschap in enorm saai woestijngebied. Ik heb de jongens beloofd dat ze vandaag allemaal 2 uur voorin mogen zitten, dus ik nestel me achterin op de achterbank, waar ik nog wat wegdut - door dat werken aan het verslag, of door alle indrukken slapen we niet altijd even diep tijdens de nachten, dus een dutje in de auto is dan heerlijk. De jongens genieten van het uitzicht en het babbelen met Wouter voorin, dus iedereen blij:-).

Na een korte stop rond 09:45 omdat mijn blikje ijskofie bij het openmaken zo ongeveer ontploft op mijn rok en de handdoek waarop ik achterin zit - even poetsen dus, bij een mooi route 66-achtig tankstation - rijden we tot 14:30 in één ruk door tot Cariace summit, een tankstop onderweg waar je ook iets kunt eten - simpelweg omdat er he-le-maal niks te beleven is onderweg op deze route. Em wat os jet heeeet - makkelijk over de 40 graden, en dan is het nu nog bewolkt. Tsjonge, wat is dit een groot, leeg land - wat een enorm verschil met ons volle Nederland. Bij deze summit-stop, die niet echt een hoogtepunt is op deze route, qua aanbod aan voeding en de locale klandizie - eten we iets als lunch, waarna we snel weer de koele auto induiken. Ook hier is het weer ongelofelijk heet - je zult hier maar elke dag in leven en werken, in dit klimaat! Petje af hoor, ons niet gezien. We tuffen door, en schieten lekker op. Rond 16:00 zijn we bij onze volgende halte: Palm Springs Mountain Resort. Een hartstikke leuk, zij het superwarm stadje, waar vroeger de rijkere Amerikanen op vakantie gingen. Een beetje vergane glorie dus, maar nog steeds erg leuk om te zien, met veel palmen en heel veel barretjes, winkels, restaurants met terrasjes met vernevelaars, waardoor je buiten toch koel zit, en heeeeeeel veel palmen en bloemen overal. Ons hotel is ook een mooi gebouw, met een leuke, smaakvolle inrichting. Een groot contrast met de lodge waarin we de afgelopen dagen verbleven. We mikken de spullen op onze twee aangrenzende kamers, en gaan lekker naar het zwembad voor een verfrissende duik.

Daarna lga ik braaf mijn offline-verslagjes van de afgelopen dagen uploaden, omdat mijn vaste leesklanten ons al beginnen te missen:-).Rond 20:00 trekken we dan naar de overkant, waar downtown Palm Mountain Springs begint, met een boulevard vol bars en restaurants. Sjoerd merkt op dat hij hier meteen weer het "oude" vakantiegevoel krijgt - dat kan wel kloppen, want dit lijkt gewoon veel meer op Spanje en Italië dan het Amerika waar we tot dusver geweest zijn:-). Het is wel warm, maar we zijn allemaal heel blij om weer overal leuke muziek om ons heen te horen, en gezellige terrassen te zien. We strijken neer bij El Patron, een mexicaans-achtig tentje, voor een cocktail, Corona, koele Cola-Zero's en wat tortillachips met guacamole. Heerlij om hier even te flaneren, na al dat wandel- en natuurgeweld:-)

Na onze borrel lopen we een klein stukje verder de boulevard op, tot we een leuk restarantje naar onze smaak zien, waar je ook weer op zo'n nevelterras buiten kunt zitten. Hier hebben ze lekkere salades en hamburgers, dus voor elk wat wils. We eten en drinken hier heerlijk, en keren  na nog één drankje bij El Patron op de terugweg rond 22:30 zeer tevreden weer terug naar ons hotel. Wat een mooie afwisseling biedt deze reis ons! Morgen gaan we weer door naar LA - zeer benieuwd wat onze eerste Air B&B-locatie ons gaat brengen....