San Francisco – Amsterdam, via Washington

Door - 30-09-2016 19:35

28 en 29 september, San Francisco – Amsterdam,via Washington

Voor we beginnen aan ons reisverslag over de vluchten en reis naar huis maken we eerst de dinsdag nog af.

Wij zijn tegen 22 uur gaan slapen omdat het vroeg dag zou zijn. Nou dat was het zeker, na allebei wat te hebben liggen draaien in bed waren we net tegen het in slaap vallen aan of net aan in slaap toen om 23 uur het brandalarm afging in het hotel. Jeetje, wat een herrie was dit, hierdoor waren we klaarwakker. Wij hebben snel wat kleren en slippers aangedaan om daarna van 4 hoog naar beneden te gaan met de trap. Inmiddels staan er al meer mensen beneden en op de galerij. Wij zien of horen verder niks geen personeel maar horen nog wel steeds het oorverdovende brandalarm. Na een kleine 10 minuten komt er echter een brandweerwagen aangereden en maken we ons toch wel een beetje zorgen. Bij de receptie is het te druk om ons informatie te geven dus wachten wij buiten rustig af.

Na ongeveer een half uur besluiten wij toch schoenen aan te gaan doen aangezien wij geen brandweer mannen zien hollen en slangen uitgerold zijn. Rond 23.45 uur krijgen we te horen dat er niks aan de hand is en mogen we weer terug naar de kamer. Het alarm is inmiddels ook uit. Het kost ons enige moeite om weer in slaap te vallen en René slaapt dan ook nagenoeg niet meer.

Om 3.45 gaat de wekker en pakken we de laatste spullen in en gaan we rond 4.15 naar de receptie. Hier checken we uit en wachten we op de transferbus naar het vliegveld. Deze zou rond 4.25 moeten komen maar zoals wij Nederlanders gewend zijn heeft deze vertraging. Eenmaal aanwezig rijd deze chauffeur vrij vlot door naar het vliegveld. Hier aangekomen checken we ons zelf en de bagage in en gaan we naar de goede vertrekhal. Hier halen we een ontbijt en een flesje drinken. Ook de laatste ansichtkaart wordt nog aangeschaft om dan rond 6.45 te gaan boarden. Eerst mogen alle andere mensen en wij zijn de 4e groep die mag boarden. Eenmaal aan boord gaat onze vlucht redelijk vlot van start. We krijgen wat drinken en een stroopwafel aan boord. Na een goede vlucht van een kleine 5 uur landen we in Washington. Hier hebben we een overstap van 2 uur en eenmaal uit het vliegtuig bekijken we eerst even de informatieborden. We besluiten om hier nog een lunch te nemen en zo onze dollars op te maken. Om 16.45 mogen we boarden voor de vlucht naar Amsterdam. Wij mogen nu als 3e groep boarden. Wij hebben ditmaal een plekje aan het raam. We vertrekken op tijd van de gate maar daarna staan we nog een periode stil. Op een gegeven moment krijgen we vanuit de cockpit te horen dat er een storm gaande is rondom New York en dat we dus een andere vluchtroute nemen. Inmiddels regent het in Washington ook flink door. Na zo’n 35 minuten wachten krijgen we te horen dat wij de eerst wachtende in de rij zijn. Er is inmiddels nog maar 1 baan open voor zowel starten als landen dus dit gaat om en om. Na een 45 minuten gaan we dan eindelijk de lucht in en is ook bij ons de regenbui nog heviger geworden. Op naar huis met gemengde gevoelens. Wat is het een mooie vakantie geweest en wat zouden we nog graag zoveel langer hebben willen blijven maar het is ook fijn om weer naar huis te gaan.

We krijgen al vlot een drankje, daarna volgt snel de maaltijd en ook het ijsje komt al snel na het eten. We eten kip met rijst en groente. Hierna worden langzaam de lichten gedoofd en gaan ook wij op een gegeven moment proberen te slapen. We hebben allebei wat gedut en zijn wel eventjes in slaap geweest maar niet heel lang. Rond 7 uur wordt de landing ingezet en we landen dan ook redelijk op tijd volgens schema rond 7.11. Dit komt omdat er een kortere vluchtroute is gekozen. We landen wel op de polderbaan dus we moeten nog even taxiën. Eenmaal aan de gate kunnen we redelijk vlot van boord en lopen de we de douane door. Dit ging ook heel snel. Hierna lopen we nog een stuk naar de bagageband en maken we een toiletstop. Voor het toiletteren lag de bagage nog niet op de band maar eenmaal klaar ligt alles op de band en komt René zijn koffer al heel snel voorbij en ook de mijne zien we al voorbij schieten en is ook vlot gepakt. Hierna op naar de uitgang, waar we zonder problemen door kunnen lopen. Inmiddels staat Henk ook al even op ons te wachten en zijn we blij met deze taxi naar huis. Rond 9 uur arriveren we in huis met een tas en hoofd vol mooie momenten en herinneringen. Wat was het een mooie, gave, bijzondere en onvergetelijke vakantie.