Page

Door - 19-09-2016 06:45

18 september 2016, Page

Vanmorgen lekker rustig wakker geworden, we hadden rond 8 uur de wekker gezet maar hadden deze beide niet nodig. Na het ontbijt in het hotel zijn we een klein stukje de highway afgereden naar het zuiden om bij Horseshoe bend uit te komen. Dit is een zeer scherpe bocht in de Colorado rivier in de vorm van een hoefijzer. Op deze plek krijg je pas echt goed te zien wat water met een rotspartij kan doen als je vanaf het uitkijkpunt tientallen meters omlaag kunt kijken en daar net een bootje ziet varen. Na het bezoeken van dit uitzichtpunt gaan we weer even kort terug naar ons hotel om ons op te maken voor de laatste vooraf geboekte tour.

Om 11 uur werden wij verwacht 2 blokken verderop bij het tour bedrijf welke met een serie jeeps de naar de Antelope Canyon toe rijdt. Wij hebben deze tour maanden vooruit geboekt om rond 12 uur in de canyon te kunnen zijn. Rond deze tijd is de licht inval het mooist en komt de rode gloed het beste naar voren. De jeep rit er naar toe gaan vlotjes en doet volgens René op het laatst een beetje aan als een Mongoolse snelweg (hobbelend over de zandweggetjes). Eenmaal aangekomen bij de canyon krijgen we een korte instructie van onze chauffeur/gids en dan gaan we met de groep de canyon door. Het zicht is zoals gehoopt echt overweldigend, ongelooflijk om te zien hoe de combinatie van water en zand de rotsen zo mooi hebben kunnen vormen en hoe dit in het zonlicht zo naar voren komt. Na een uur lopen door de canyon zit het er helaas weer op en rijden we weer terug naar het stadje.

In het hotel even kort wat gegeten en vervolgens eens gekeken hoe immens groot de Amerikaanse malls nou echt zijn. Vlak buiten het dorp hadden wij in de ochtend een Wall Mart gezien en hier gaan we dan ook heen. Onderweg erheen rijden we nog even kort langs een uitzicht punt welke een mooi zicht geeft op de Colorado River en de naast gelegen stuwdam. Eenmaal aangekomen bij de mall blijken ze er inderdaad echt van alles te hebben. Wat voor ons het meest in de buurt komt is de Franse hyper winkels. Na hier uitgebreid rondgekeken te hebben en met voornamelijk frisdrank en pleisters voor Ellen haar knie naar buiten gekomen te zijn nog even bij de naast gelegen Subway geluncht.

Na ons bezoekje aan de mall zijn we de highway van vanmorgen de andere kant een stukje op gevolgd, over de stuwdam tot aan het water van Lake Powell. Hier even lekker in de schaduw gezeten en van het uitzicht genoten om vervolgens rustig terug te gaan naar het hotel. Hier de rest van de middag een beetje gerelaxed en in de avond nog ergens een hapje gegeten. Morgen weer verder op weg, de volgende tussenstop is bij de grand canyon.