San Fransisco

Door - 06-09-2016 07:20

Vanmorgen gaat onze wekker om 6.45 uur. Dit omdat wij vroeg de boot moeten halen naar Alcatraz. Wij gaan ons douchen en ontbijten. Het ontbijt bestaat vandaag uit een muffin/cakeje, stukje meloen en geroosterd brood. Verder hebben we nog jus d’orange en koffie. Hierna gaan we de rugzak uitpakken met spullen van de reis en inpakken voor een dagje San Fransisco. We begeven ons naar de bushalte en daarna pakken we de bus naar pier 33. Hier vandaan gaat de boot naar Alcatraz om 8.45. Na een vaartochtje van zo’n 15-20 minuten zijn we er en worden we welkom geheten. Hierna lopen we The Rock op om daar een audio tour te volgen. Hier zijn we goed een uurtje mee bezig en daarna lopen we nog even langs wat informatie borden die we tijdens de tour niet helemaal hadden kunnen lezen. Hierna worden we weer vrijgelaten uit the rock om buiten nog de tuin en wat losse gebouwen te bezoeken. We nemen rond half 12 de boot terug en gaan dan richting Pier 39. Hier zien we al snel het Hard Rock café en aangezien we inmiddels wel iets lusten te drinken en eten besluiten we hier te gaan zitten. We moeten wel 5 minuten wachten tot we aan een tafel gezet worden, maar die kunnen we rond kijken in de hard rock souvenir shop. Een maal aan tafel bestellen we allebei een combi deal met een kipvleugel en spareribs met lekkere frieten. Ondertussen kijken we rond naar de entourage en komen we even bij van het wandelen en rondkijken op Alcatraz.

Na het eten gaan we verder lopen over pier 39 en bekijken we de zeeleeuwen die liggen te zonnen. Dit is wel een leuk gezicht om te zien. Hierna gaan we een fiets huren ( ja we zijn Nederland nog niet uit of we pakken al een fiets) . We gaan de Golden Gate bridge over fietsen, maar voor we hier aanbelanden moeten we nog een half uur fietsen en bijna op het eind een stijl heuvelachtig stuk op fietsen. Eenmaal boven kunnen we de Golden Gate op en fietsen deze over. Aan de overkant besluiten we om weer terug te fietsen en dan via het Golden Gate park te gaan. Deze is echter nog wel een flink stuk fietsen met wederom heuvels en steile fietspaden. Achteraf de moeite waard, op het moment zelf vond Ellen het niet altijd even fijn. Eenmaal in het Golden Gate park mogen we er dwars door heen fietsen. We gaan vanaf hier richting de Painted Ladies. Deze huizen zijn bekend door meerdere films en zien er erg mooi uit. Vanaf hier willen we naar Lombard street fietsen maar deze lijken we achteraf gemist te hebben door een ietwat onduidelijke kaart. Niet alle straatnamen bleken erop te staan. We leveren daarom eerst de fietsen in en gaan daarna naar Lombard street lopen. Onderweg kopen we alvast kaartjes voor de Cable Cars die we vanaf Lombard street zullen nemen. Na wederom een flinke klim te voet zijn we boven aan Lombard Street. Deze lopen we naar beneden en maken onderweg vele foto’s. Beneden maken we ook nog wat foto’s en hierna lopen we hem weer naar boven, deze keer via trappen, dit loopt erg prettig. Nu moeten we zo’n 15-20 minuten wachten op de Cable Car. Als deze gearriveerd is brengt deze ons naar Powell Street waar het draaiplatform is. Hier kijken wel uiteraard ook even hoe dit gaat, dit gaat nog allemaal handmatig, net als het remmen van de cable car. Hierna gaan we een hapje eten in een restaurantje waar ook live jazz wordt gespeeld. Na het nemen van een lekkere maaltijd gaan we naar het hotel waar we nog even de reisverslagen maken en foto’s op de laptop zetten.