Bryce Canyon NP

Door - 15-09-2016 05:02

14 september 2016, Bryce Canyon NP

Na vanmorgen eens een keer uitgeslapen te hebben deze vakantie hebben we weer zelf voor een simpel en lekker ontbijtje gezorgd. Hierna zijn we ons rustig klaar gaan maken voor een dag in Bryce Canyon National Park. Na 5 minuten rijden komen we aan bij de parkingang, en na onze jaarkaart te hebben laten zien mogen we weer vrolijk verder rijden. We besluiten om, zoals door de reisgidsen geadviseerd, eerst door te rijden naar het verste uitzichtpunt om van daaruit alle stops terug aan te doen. Dit zodat we niet elke keer de weg hoeven over te steken.

Eenmaal boven aangekomen kijken we rustig rond en kijken al gelijk onze ogen uit. Dit park is wederom totaal anders als alle vorige bezochte parken. Waar Zion leek op een oase in een woestijn lijkt Bryce weer meer op een steile rode rotspartij in een naaldbos, en dat slechts op 150 km afstand. Bij elke stop langs de scenic route door het park groeit het aantal rots kolommen. Ook de kleuren zijn steeds verschillend, wat elke stopplaats zeker de moeite maakt om even te parkeren. Helaas was bij inspriration point de parkeerplaats overvol (stond al aangegeven, maar toch proberen natuurlijk).

Na een tijdje zijn we bijna beneden aangekomen bij Sunset point. Na hier even rondgekeken te hebben besluiten we wederom een trail te gaan lopen, de Nevaja Loop Trail, gevolgd door de Queens Garden Trail. Bij elkaar ongeveer 3 mijl lopen (+/- 5 km). Bij deze trail daal je via een serie haarspeldbochten af de canyon in en sta je tussen de grote rots kolommen welke het beeld bepalen in Bryce Canyon. Vanuit dit punt lijken de rotsen nog indrukwekkender. Door de borden langs de weg en een toevallig passerende Park Ranger ga je soms ook nog echt figuren herkennen in de rotsen, zoals Queen Victoria, waarnaar de Queens Garden Trail vernoemd is. Rond half 2 waren we weer terug bij de auto en zijn we maar eens te gaan lunchen.

Na de lunch wouden wenog een gokje wagen bij inspiration point, dit keer ruim voldoende parkeerplaats, en dus ook hier nog even uitgekeken over de indrukwekkende Bryce Canyon. Na dit uitzicht weer terug naar het hotel gegaan en nog even heerlijk van het zonnetje genoten en een ijsje gehaald in het toeristendorpje op 5 minuten lopen.