San Simeon – Monterey

Door - 27-09-2016 06:25

26 september 2016, San Simeon – Monterey

Vanmorgen weer om 8 uur wakker van de wekker. Na even een ontbijtje gehaald te hebben bij de naastgelegen supermarkt en gedoucht te hebben weer rond 9 uur in de auto. Onze eerste tussenstop was al vlakbij bij een kasteel Hearst Castle genaamd, een oud kasteel opgezet door een grote kranten magnaat. Hier hebben we kort even rondgekeken in het visitors center en toen maar besloten weer verder te rijden.

Eenmaal weer op de weg stoppen we al snel weer bij Piedras Blancas. Bij deze stranden liggen honderden zee olifanten op het strand te zonnen en waren een aantal jonge zee olifanten in zee hun krachten aan het meten. Erg gaaf om deze beesten van zo dichtbij te aanschouwen. Na hier een tijdje rondgekeken te hebben zijn we weer verder gegaan langs de Pacific Coast Highway. Onderweg stoppen we regelmatig om even van het uitzicht over de oceaan en de steile kliffen hierlangs te genieten. Onze eerste uitgebreidere stop is bij het Julia Pfeiffer Burns State Park, genoemd naar de voormalige bewoners van het inmiddels gesloopte huis. Bij dit State Park is tevens een waterval te vinden welke met hoge golven recht in de oceaan valt, erg mooi plekje in een rustige baai.

Na een korte sanitaire stop gaan we weer snel verder over de Pacific Coast Highway. Even verderop komen we aan in het plaatsje Big Sur, wat ook de bijnaam is van dit stuk van de Pacific Coast Highway. In dit plaatsje gaan we even lunchen, dit aan een tafeltje welke mooi uitkijkt over de oceaan. Na het eten stappen we de auto weer in met als doel in het Pfeiffer Big Sur State Park een stukje te gaan lopen. Helaas is dit park (en een heel groot aantal verderop gelegen parken) gesloten in verband met een brand welke hier heeft gewoed. Hier konden wij weinig van zien gelukkig, maar helaas wel wat minder stopplekken onderweg hierdoor.

Hierna maar in een rustig tempo door gereden richting Monterey. In deze plaats bevindt zich een schiereiland waarop een scenic drive van 17 mile lang is aangelegd, 17 mile drive geheten. Langs deze route zien wij verschillende dieren waaronder zeehonden en een arend. Een erg mooie ronde om te rijden.

Na dit rondje zijn we naar ons hotel gegaan, na hier ingecheckt te hebben en even kort gerelaxt was het al weer tijd om ergens een hapje te gaan eten. Hiervoor rijden wij naar het oude centrum van het dorpje alwaar op een pier de oude Fishermens Warf is gemaakt. Waar voorheen de vis werd binnen gebracht zitten nu een aantal giftshops en restaurants gevestigd. Hier heerlijk kunnen eten. Op het moment dat de we weg gaan vroeg de ober of we het brandje nog gezien hadden, hij nam ons mee naar het raam en aan de overkant van het water was een grote bosbrand te zien. De rookwolk hiervan hadden wij ’s middags wel al gezien, maar nog niet de link met bosbranden gelegd. Na even kort gezocht te hebben op internet lijkt het best een heftige brand, welke gelukkig naast onze route ligt en niet midden in de weg.

Na het eten weer rustig terug naar het hotel om hier het laatste stuk van de reis voor te bereiden.