Bryce Canyon NP - Torrey ( Capitol Reef NP)

Door - 16-09-2016 04:49

Vanmorgen gaat om 8 uur de wekker en nadat onze boterhammen met pindakaas en koffie op zijn pakken we de laatste spullen in. Eenmaal bij de auto zien we dat er vorst op de ramen zit, het was wel koud maar dit hadden we toch niet in de planning. Na het inpakken gaan we een stuk rijden over de highway 12, nou ja we rijden hem helemaal af. Dit is de eerste highway van Utah en een van de mooiste van Amerika. Nou dat hij mooi is hebben wij ook vernomen. Wat een pracht en praal kan een land bevatten. Soms is er na elke bocht weer een heel ander landschap te zien. Onderweg hebben we meerdere malen gestopt op uitzichtpunten.

We zijn ook gestopt bij het Escalante petrified forest statepark. Hier hebben we een ronde gelopen van 3.6 kilometer en zagen we onderweg versteend hout. Dit is erg bijzonder en apart om te zien. Na het eten van een banaan bij de auto zijn we verder gaan rijden over de highway 12. Onderweg hebben we koeien zien lopen en reeën de weg over zien steken. Aan het eind van de weg zat een bezinepomp en aangezien de auto ook steeds meer dorst begon te krijgen zijn we hier gestopt. Hier hebben we meteen geluncht. Na zo’n 11 mijl rijden zijn we bij het Nationale Park Capitol Reef. Na eerst een bezoekje gebracht te hebben aan het bezoekerscentrum en daar een kaart gescoord te hebben gaan we de weg door het park af rijden.

Aan het eind van deze weg zit een stuk onverharde weg van zo’n 4 kilometer en deze gaan we ook nog af rijden. Hierna maken we een wandeling van 2-3 kilometer waarbij we ook nog weer moten klimmen. Dit is wel wat zwaar want inmiddels is de temperatuur weer opgelopen tot 24-26 graden. Na deze wandeling rijden we weer terug richting het begin van het park om daar nog een trail te lopen. Onderweg stoppen we nog een aantal keren om foto’s te maken. Bij de trail die we nu gaan lopen, lopen we eerst over een vlakke weg langs de rivier. Na zo’n 500 meter begint het echter steiler te worden en lopen we een flink stuk omhoog. 1 mijl later en vele mooie uitzichten besluiten we dat het genoeg is geweest voor vandaag en lopen we terug. We rijden het park uit en gaan nog even bij een brug kijken maar ook deze wandeling is erg stijl en daar zien we voor vandaag voor af. Nu gaan we op weg naar het hotel maar niet zonder eerst fruit geplukt te hebben. Appels wel te weten, deze mochten we plukken in een boomgaard en kosten 1 dollar voor 500 gram. Nou dit is hier niet veel geld aangezien we ook wel eens 1 dollar voor 1 appel hebben zien staan. We plukken er een aantal en gaan dan ons hotel opzoeken. Hier zijn we snel ingecheckt en kort daarna bezoeken we ook het zwembad nog even voor een verfrissende duik en het zand van Capitol Reef van ons af te spoelen. Na het zwemmen is het tijd voor het diner. Welke zoals gewoonlijk vlot wordt geserveerd en een grotere portie als dat we in Nederland gewend zijn. Na 1.5 week hier begint het voor ons al aardig te wennen.