El Portal – Visalia via Kings Canyon en Sequoia National Park

Door - 09-09-2016 07:42

8 september – El Portal – Visalia via Kings Canyon en Sequoia National Park

Vanmorgen gaat om half 8 de wekker want we gaan vandaag weer naar een andere plek. Voor we gaan moeten we eerst nog even inpakken en ontbijten. Ons ontbijt maken we ook vandaag weer zelf want we hebben immers nog brood en pindakaas. Koffie kunnen we ook nog maken en we hebben nog wat fruit. Dit alles smaakt ons goed en nadat we de auto ingepakt hebben gaan we richting de receptie om uit te checken. Dit gaat erg vlot en daarom zitten we dus al snel in de auto. Vanmorgen rijden we via tunnel view naar Glacier Point. Dit is een mooie route om te rijden met erg mooie uitzichten. Dit is nog in het Yosemite National Park. Tijdens deze route stoppen we een aantal keer om foto’s te maken en te genieten van het uitzicht, want dit park is immers erg mooi en vooral ook groen. Eenmaal boven besluiten we om te wisselen van bestuurder en Ellen mag weer naar benden rijden, nu stoppen we ook wat minder vaak dus zijn we ook sneller beneden. Hierna gaan we richting Kings Canyon rijden. Dit duurt ongeveer 2-3 uur voor we er zijn. Af en toe stoppen we ook nu voor een foto en ook nog een keer voor een broodje.

Eenmaal aangekomen bij het park hoeven we alleen onze pas maar te laten zien die we in Yosemite National Park al gekocht hebben. Hiermee kunnen we een jaar lang alle parken bezoeken die we willen voor 80 Amerikaanse dollars. Een park los kost al gauw 30 Amerikaanse dollars. We gaan eerst richting Kings Canyon en bezoeken hier de General Grant Tree. Dit is een grote sequoia boom waar we een rondje om heen lopen. Na een rondje van ongeveer 0.8 kilometer zijn we weer bij de auto. Met de auto gaan we nu naar een uitkijkpunt toe waar we zicht hebben op het bos met bomen. Deze vonden we zelf niet heel spectaculair maar goed meningen kunnen verschillen. Hierna rijden we terug naar beneden, hiervoor gingen we alleen maar omhoog en bekijken we nog even de souvenirshop aan het begin van Kings Canyon. Na een stop alhier gaan we door naar Sequoia National Park. Deze parken grenzen direct aan elkaar en er loopt 1 grote weg dwars door heen. Toeval wil dat we deze weg ook moeten rijden om naar ons hotel te gaan van vannacht dus we gaan hem helemaal af rijden.

Eenmaal in Sequoia National Park stoppen we een aantal keer langs de weg om foto’s te maken en van de uitzichten te genieten. Op een gegeven moment zijn we bij de General Sherman Tree aangekomen en om deze te bezoeken moeten we wederom een halve mijl lopen ( = 0.8 km ). Ook deze boom is echt enorm en wij zijn er maar nietig bij. Het is ook lastig om ze helemaal goed op de foto te krijgen. Ook zien we bij veel bomen brand/roetschade. Meestal is dit voor de bomen niet zo heel goed maar bij de Sequoia bomen juist wel. Door de brand komen de zaadjes uit en wordt alles wat overbodig is verwijderd. Zo kan de boom weer verder groeien. Het is we gek om in een boomstam roet/zwart geblakerde stukken te zien. Na een bezoek aan deze Sequoia boom is het tijd om naar Morro Rock te rijden. Morro Rock is een steen waar je naar toe kan lopen, nou ja lopen het is meer klimmen. Dit gaat door middel van ruim 400 ‘trap’treden en stukjes die wat geleidelijker omhoog lopen. Het omhoog klimmen is niet altijd makkelijk want het is best warm ( zo’n 25 graden ) en de lucht is best droog. We hebben dan ook vaak water mee ook tijdens de kortere wandelingen. Eenmaal boven is het uitzicht echt prachtig en hebben we een goed beeld over Sequoia National Park. Hier kijken we een poosje rond en gaan daarna naar beneden. Dit gaat toch makkelijker en sneller dan naar boven. Hierna is het tijd om met de auto is leuks te gaan doen. We gaan namelijk onder een boom doorrijden, hier is een stuk uitgehakt om er met auto’s onder door te kunnen rijden. Dit is wel grappig om te 1 keer te doen, of in ons geval 2 keer omdat de weg er toch nog een keer door heen liep.

Na deze rit besluiten we naar ons hotel te gaan rijden, wat nog 1.5 uur in beslag zal gaan nemen. Onderweg zien we het zonnetje langzaam zakken en dit geeft mooie beelden. We zien op weg naar het hotel ( als alle slingerwegen voorbij zijn ) mooie valleien en het zonnetje is nog net niet helemaal onder als we bij het hotel aankomen. Hier checken we in en gaan daarna als de auto uitgepakt is een restaurant zoeken om te eten. Het is al bijna half 8 als we inchecken dus we lustten inmiddels wel iets. We gaan eten bij Applebee’s een soort grilrestaurant. Het eten smaakt goed en ondertussen kijken we American Football. Blijkbaar is er een belangrijke wedstrijd tussen de Carolina Panters en de Denver Broncos want het halve restaurant volgt het. Nou wij snappen in ieder geval nog niet zoveel van het spelletje. Na het eten gaan we bij het hotel nog even het zwembad testen. Het zwembadwater is erg koud maar de temperatuur van het bubbelbad bevalt ons wel. Hier vertoeven we nog even en daarna is het tijd om de reisverslagen bij te werken en even op internet te kijken, we hebben in dit hotel immers Wi-Fi.