Moab - Page via Canyonlands en Monument Valley

Door - 18-09-2016 06:34

Vanmorgen gaat om 7 uur de wekker. Dit omdat wij vroeg op pad willen en we enigszins aan tijd vast zitten vandaag. We beginnen met inpakken en de auto in te laden en daarna nemen we een kop koffie & thee in het hotel. Hierna rijden we naar een muffinshop om ons ontbijt te halen. Dat wij hierin niet de enige zijn blijkt in het tentje. Wij nemen er ook nog een mee voor onderweg, ze smaakten goed en hebben een flink formaat. Na het ontbijt gaan we op weg naar Canyonlands en dan het Island in the Sky gedeelte. Het park bestaat namelijk uit twee delen. Wij rijden hier een klein rondje en stoppen bij een aantal uitzichtpunten. Een van de uitzichtpunten is bij een kijkje op de Green River oftewel de Colorado River. Erg mooi om dit te zien. Dit park verschild overigens ook weer van alle andere parken en weer hebben we oh’s en ah’s van al het moois. Na dit bezoekje gaan we via het visitor center op weg naar Monument Valley. Deze rit zal zo’n 3-4 uur in beslag nemen. Onderweg houden we nog een korte lunchpauze en een tankstop. Rond half 2/2 uur arriveren we in monument valley. Dit park ligt weer net over de grens van Utah & Arizona. Echter houden de Navajo indianen de Utah tijd aan. Dit is een park wat door de Navajo indianen beheert wordt en daarom moeten we deze keer ook weer entree betalen.

Eenmaal in het park lopen we een rondje door het museum, het visitor center en bezoeken we de toiletten. Rond half 3 wordt van ons verwacht dat we ons melden bij de jeep tour. Eenmaal bij de eerste chauffeur blijkt dat we een paardenrit geboekt zouden hebben. Wij hebben echter een Jeep tour geboekt, maar na wat overleg kunnen we toch de 1.5 uur durende jeeptour volgen. We hebben een leuke gids die volop verteld over de omgeving. Ook over de vele films ( hij wist er een hele boel op te noemen ) die hier opgenomen zijn. Mocht iemand nou niet weten wat Monument Valley voor een park is dan zouden wij zeggen, google even en dan is het waarschijnlijk een oh ja moment. Met de gids maken we een aantal tussenstops en bij 1 van die tussenstops vind Ellen het wel leuk om even te voelen aan de grond onder haar met haar knie. Echter haar knie vond dit niet zo leuk en vereiste wat schoonmaakwerk en een pleister. Gelukkig hebben we nog wat kennis en vaardigheden in huis. Hierna vervolgen we de tour en stoppen we weer een aantal keren en maken we foto’s. Ook de gids maakt er nog een paar van ons samen. Na 1.5 uur zit onze tour er op en zijn we terug bij de auto. Hier maken we de knie nog even goed schoon en verbinden we hem opnieuw. Na nog een bezoek aan de toiletten is het hoog tijd om verder te gaan richting Page voor onze overnachting.

Echter moeten we nog bijna 2 uur rijden naar onze bestemming. Onderweg zien we weer verschillende landschappen en het zonnetje een beetje zakken. Rond 19 uur ( in onze beleving ) komen we aan bij het hotel. Na ingecheckt te zijn is het hoog tijd om de auto helemaal leeg te halen en de was te gaan sorteren. Eenmaal gesorteerd zetten we de machine aan en later de droger. Ook wordt er nog het een en ander gedroogd in de hotelkamer, welke nu net lijkt op een wasrek. Alle mogelijke ophangplekken zijn inmiddels benut. Rond 21 uur gaan we uit eten, inmiddels vroegen we ons al een beetje af hoe laat het nu echt zou zijn omdat we al verschillende tijden hebben gezien. Bij navraag aan onze ober blijkt dat we een uurtje eerder zitten dan wij dachten. Dat valt nu dus weer mee. We hebben nu dus weer 9 uur verschil met Nederland. Na het eten gaan we terug naar het hotel waar we nog even heerlijk rustig aan doen.