Lake Havasu - Thousands Palms via Joshua Tree

Door - 23-09-2016 06:26

Vanmorgen gaat om half 8 de wekker en gaan we ontbijten in het hotel. Deze zit om de hoek van onze slaapkamer dus dat is lekker makkelijk. We ontbijten met een geroosterd broodje met jam, wafels met stroop, koffie en appelsap & sinaasappelsap. Na het ontbijt is het tijd om weer verder te gaan. Na een kleine 45 minuten onderweg te zijn verlaten we de snelweg om de route 66 op te pakken. We rijden nu nog door het dorpje Essex en Ambos. Onderweg zien we dezelfde verlaten weg als gisteren en ook vervallen dorpjes en horeca. Na zo’n 3-4 uur gereden te hebben komen we aan in Joshua Tree National Park. Hier rijden we de weg af van de Noord ingang naar de West ingang. Onderweg zijn we weer en aantal keer gestopt. Toen we de west ingang verlaten hadden hebben we eerst onze auto te drinken gegeven en voor ons zelf een lunch aangeschaft. Hierna rijden we terug het park in om onze lunch later op een picknick plek in het park op te eten. IN dit park staat vandaag behoorlijk wat wind waardoor de temperatuur 28 graden is. Prima voor ons om te wandelen dus. We maken onze langere wandeling van 1 mijl bij de hidden valley. Hier lopen we een rondje door en vallei verscholen achter de bergen en zien heir diverse soorten planten en begroeiing. Op de parkeerplaats bij deze wandeling staan heel veel vrachtwagens met opname apparatuur. Bij navraag blijkt dat ze een opname voor een reclame om Californië te bezoeken aan het maken zijn. Wij zeggen dan maar dat we al goed bezig zijn. Na deze ronde rijden we verder richting de zuid ingang. Hier stoppen we onderweg nog bij een stopplek waar veel cactussen groeien. Hier is een rondwandeling gemaakt van 0.25 kilometer en deze doen we dan ook. We moeten erg goed opletten dat we niet de cactussen aanraken want een aanraking kan erg zeer doen. Als je goed op de weg blijft lopen zoals wij doen kan je eigenlijk niet gebeuren is onze conclusie. Wij zijn dan ook niet geraakt door de cactus. Na deze korte wandeling worden de wandelschoenen weer voor de slippers verwisseld want we gaan nu naar het hotel rijden. Dit duurt ongeveer nog een uurtje voor we er zijn. Langzaam maar zeker komt er onderweg steeds een steviger wind te staan. Een kwartier voor we op de aankomstplek zijn krijgen we al het eerste deel van de zandstorm te zien. Bij aankomst in het hotel is deze ook best wel stevig. Na het inchecken halen we snel de nodige spullen uit de auto en bekijken we de kamer. Hierna besluiten we met de auto naar de plek waar we willen eten te gaan daar er nog steeds een behoorlijke stevige zand wind staat en we daar niet in willen lopen. We besluiten om bij Inn&Out burgers te gaan eten. Een keten met 3 soorten hamburgers die je kan kiezen en friet en drinken. Daar komt het kort gezegd op neer. We nemen allebei de double double wat een combinatie is van een gewone hamburger en een cheeseburger. Deze eten we uiteraard met frietjes. Ons toetje halen we bij de buurman en dit is de MC. Een MC flurrie kan dan ook niet uitblijven. Helaas is deze toch echt wel anders als in Nederland. Lees: de Nederlandse is beter en meer keuze, hier konden we alleen uit Oreo en M&M kiezen. Na het eten gaan we terug naar hotelkamer om daar lekker bij te komen en ons te ontdoen van het zand. Hopelijk gaat de storm vannacht liggen.