Dag 17 - Joshua Tree naar Los Angeles

Door Remco, Miranda, Mart en Iris - 13-08-2018 08:26

Vandaag dan de laatste keer een stuk rijden. Naar Los Angeles, of ook wel ‘the City of Angels’ genoemd. De wekker wederom om 8.15 uur, waarna we lekker buiten hebben ontbeten. Slecht ontbijt maar ok, we kunnen er in elk geval even tegenaan.

De weg naar Los Angeles was niet heel bijzonder, ware het niet dat het 100 km voor Los Angeles het al echt druk werd op de weg. 6 baans vol met auto’s. Dat is wel eens weer leuk rijden hoor, vooral ook al die gave auto’s die ineens overal vandaan kwamen. Je kijkt wat dat betreft wel je ogen uit.

Het hotel valt wat tegen tov onze andere hotels. Geen zwembad haha maar verder prima hoor. Zal wel te maken hebben met de locatie en ons budget😉. Kids wel een beetje teleurgesteld, maar ach, 300 meter verder ligt een enorm zwembad. De zee!! We waren er al om 13 uur, maar we konden al wel inchecken. Temperatuur was heerlijk, zo’n 85F. Na even onze appjes etc te hebben gecheckt, hebben we wat handdoeken gepakt en zijn we naar Rodondo Beach gelopen om wat te zwemmen in de Stille Oceaan.

Het strand was goed druk dus we besloten eerst wat ergens aan de boulevard te eten. Nou dat was geen succes. Deze plek, Redondo beach, lag vol met Latin Amerikanen en de eettentjes waren echt vies, druk en het stonk er continue naar baklucht. Die Latins houden wel van gezelligheid en eten. Net een grote familie. Dat doen ze dus ook op het strand. Hele families onder een grote tent met eten en drinken. Maar goed, toch ergens wat eten kunnen scoren.

Snel terug om ons toch tussen de Latins op het strand te begeven. Met onze hagel witte handdoeken vanuit hotel op het strand 😂😂 en lekker zwemmen. Het water was heerlijk met soms grote golven. Zelfs Mart vond het geweldig🤪..goed van hem 👍. Om 18 uur terug naar hotel en douchen want we hadden besloten om naar Venice Beach te rijden en daar even rond te kijken en ook wat te eten. Eerst nog even de belofte naar Iris ingewilligd, namelijk het boeken van een toer langs huizen van beroemdheden in Hollywood/Beverly Hills. Dat gaan we morgen dus doen. Ben benieuwd of we nog wat kunnen zien.

Terug naar het strand. Venice Beach is andere koek. Weet je waarom het Venice Beach heet? Nou door haar vele kanalen en bruggen heeft het wel iets van Venetië. Het Venetië van Noord Amerika. Hele gezellige boulevard met veel winkeltjes, restaurantjes en vele artiesten. Allemaal niet te betalen weer maar goed. Flesje water was ineens 2,50 dollar. Slik.... Maar het was wel gezellig. Het strand zelf daar was echt geweldig. Daar gaan we deze week nog wel heen. Ook wat kleins gegeten en uiteindelijk om 22.30 uur terug naar het hotel. Oh ja vergeten te vertellen, het was maar 35 km naar Venice Beach, maar wel 50 minuten rijden😳...

Deze laatste dagen zullen we ons veel op en bij het strand begeven dus wellicht niet al teveel me te vertellen. Relaxen nu....xx