Dag 8 - Dagje Sequoia / Kings Canyon

Door Remco, Miranda, Mart en Iris - 04-08-2018 08:35

7.45 uur de wekker, 8.30 uur aan het karige ontbijt in het hotel, flesjes water gevuld en 9 uur in de auto naar Sequoia National Parks. Zo...dat is nog eens een strakke planning en volledig volgens schema 😅..

Van het hotel naar Sequoia is ongeveer 30 Miles rijden, dus toch nog zo’n 45 minuten in de auto om daar te komen. Door de poort naar het bezoekerscentrum iets verder. Ons werd geadviseerd om daar te vragen wat we zouden kunnen zien deze ene dag dat we er waren. Grappig dat we dachten gewoon overal naar toe te kunnen wandelen 🤣 maar ik heb nog nooit zo’n groot natuurgebied gezien. Echt niet normaal. Je moest dus met de auto overal naar toe wat in 1 dag echt niet doen was. Vandaar ook de ticket voor 7 dagen hahah. Het leek een soort safari toer eigenlijk. Een soort Beekse Beregn maar dan 1000 x zo groot. Of nog groter. Niet voor te stellen haha. Je zult geloven dat er verschillende wilde dieren daar rond lopen, van eekhoorns, herten tot heuze zwarte beren. Nou dat was helemaal spannend. Mart wilde heeeel graag zon beer in het wild zien. Ehm...😬

Nadat we onze bezienswaardigheden hadden uitgezocht reden we naar het Giant Forest Museum waarvandaan shuttels naar de verschillende bezienswaardigheden reden. Met de auto kon ook maar dit leek ons wel rekaxt. Met de shuttle als eerste naar Moro Rock voor een beklimming naar een van de mooiste uitzichten. Een smalle klim van 400 treden die in rotsen zijn uitgehouwen. Een echte kuitentrekker zeg maar tot aan de top. De weg naar boven was stijl, smal en daardoor spannend. Boven aangekomen biedt De Rock uitzicht over de Sierra en de Canyons en was inderdaad adembenemend. Veel foto’s en toch ook Nederlanders 🤓.

Beneden weer aangekomen was de volgende vraag of we op de shuttle zouden wachten of wandelend terug naar het beginpunt. Gezien andere Nederlanders gingen lopen, deden wij dat ook. Pfff wat een eind en maar goed dat we flesjes water bij ons hadden. 1,2 mile naar startpunt over smalle, en soms mulle bospaden. Nog even een stukje omgelopen omdat ik een andere route had gevonden via de ‘bear hill’. Haha nou na even te hebben gelopen vonden de dames dit niet zo leuk meer. Niemand die we zagen, geen aanwijzingen meer en ik denk dat de naam van de route ook niet echt meewerkte. Want stel je voor...en we hebben geen wapens bij ons 😂😂..

Denk zo’n 2 uur later 😳terug bij vertrekpunt. Dorstig en vies van al het zand, even de flesjes bijvullen en in de shuttle naar de grootste boom in volume van de wereld, de General Sherman Tree. Daar aangekomen stonden er heel veel van die enorme grote jongens. Sequoia bomen. Uiteindelijk ook snel de Sherman gevonden naar tevredenheid van de kids. Die hadden natuurlijk geen zin in nog een flinke wandeling wat ik ook wel begreep... De boom is 83,8 meter hoog, 11,1 meter in doorsnee en 2300-2700 jaar oud. Inderdaad een beste jongen waar iedereen bij op de foto wilde...wij ook natuurlijk als echte toeristen....

Hier niet al te lang gebleven want het was inmiddels 15 uur en we wilden eigenlijk nog de watervallen in Kings Canyon zien. Dat was wederom een bijna 2 uur durende rit door de bergen. Wel geweldig weer. De route zat vol view stops met uitzichten over de geweldige gebergten. Na een uur ons in een achtbaan van bochten te hebben begeven, kwamen we bij Het bezoekerscentrum van Kings Canyon aan. Het tweede natuurgebied daar. Even gevraagd of het wel zinnig was de nog eens 1 uur durende rit naar de watervallen te doen. Ze verzekerden ons dat dat zeker het geval was, dus hop daar gingen we weer.

Niets was minder waar. Het was misschien wel de mooiste. Kings Canyon is anders dan Seqouia. Het bestaat uit granieten pieken, bergmeren en rivieren, hooggelegen weiden en watervallen. Uiteindelijk langs een bergrivier bij de watervallen uitgekomen. Misschien niet zo groot als verwacht maar wel heel erg mooi in de bossen. Uiteraard even naar beneden gelopen onderaan de waterval. Over wat rotsjes geklommen en het water gevoeld. Er waren zelfs durfals aan het zwemmen. Nou dat hebben we maar niet gedaan, mede ook omdat bovenaan de berg dit het ‘deadly water’ noemden waar verschillende slachtoffers waren gevallen. Dus..... nee dat maar even niet ...

Intussen was het 19.30 uur en wilden de kids nog wel even zwemmen in het zwembad bij het hotel. Weer dat zwembad 😫... In de auto, navi aan en rijden maar, dezelfde weg weer door de bergen terug. Na 1 uur eindelijk uit de bergen en besloten we toch maar direct naar het stadje Visalia te gaan om te eten. Erge trek en dorst. Mart en Iris balen maar eten ging toch even voor. Uiteindelijk 22.30 uur terug op onze hotelkamer, waar het zwembad inmiddels was gesloten en ze (en we 😉) dus heerlijk onder de douche konden. Voeten en benen zwart van het zand.

Al met al een zeer pittig dagje maar wel echt een top dag. Morgen de reis naar Death Valley. Van een Nederlander die daar gisteren vandaan kwam kregen we al te horen dat dat op dit moment het warmste plekje is van Amerika...nou we gaan het meemaken. Het is eerst 560 kilometer in de auto zitten voordat je er bent. Langste rit tot nu toe. We zijn benieuwd wat die dag gaat brengen.