Dag 11 - Las Vegas naar Zion

Door Remco, Miranda, Mart en Iris - 07-08-2018 06:43

Vanmorgen de wekker niet al te vroeg. Toch geen ontbijt erbij en geen zin om daar in het hotel te ontbijten. Zal wel prijzig zijn. Onderweg maar even doen. Miranda alvast een supermarkt in de buurt gegoogled en dus reden we daar tegen 9.30 uur naar toe. Bleek een Chinese supermarkt te zijn in de Chinese buurt met heel veel vis....levend😫 in bakken water. Uiteindelijk met wat koekjes, yakult en koekjes weggereden....😬. Onderweg nog maar eens wat proberen haha.

De weg naar Zion was eigenlijk zoals de weg naar Las Vegas de vorige dag. Een lange kale weg door de woestijn, met veel rotsen eromheen en in de verte rotsen. Nu wel meer cactussen in de woestijn dus ook wel weer grappig te zien. Mooi maar toch weer anders. De rotsen werden steeds meer oranje, zoals we de Grand Canyon ook voorstellen. Dat kan goed want we reden door Grand Canyon gebied. De temperatuur was nog steeds goed warm (105 F). Las Vegas ligt in de staat Nevada. Onderweg reden we door Arizona naar de staat Utah, waar Zion ligt.

Om 13.30 uur kwamen we in Zion aan en reden we naar ons hotel aan de weg.Even wat zoeken want hotel naam bleek veranderd te zijn. Na inchecken gelijk weer in de auto want we wilden graag nog wat zien in Zion National Park en we hebben immers maar 1 dag om dat te doen.

Zion National Park lag toch nog zo’n 35 minuten rijden van ons hotel af dus we kwamen daar om ca 15.15 uur aan. Uiteraard betalen om naar binnen te kunnen en bij een visitors centrum even gevraagd wat we kunnen zien in die paar uurtjes. Kids hadden niet zo heel veel puf om lange wandelroutes te doen, want ze hadden ook een zwembad in het hotel gespot...😝. Later op de avond misschien. Het park bestaat uit een groot ravijn met diverse nevencanyons, die door de Virgin rivier zijn uitgesleten. Je wordt met shuttlebussen naar de verschillende stops gebracht, waarbij wij kozen om de laatste stop te pakken, de Temple of Sinawava. De riverwalk, zoals ze die noemen, is ca 3,5 kilometer en is een verhard pad langs de Virgin rivier, door een steeds smaller wordende kloof. Onderweg nog redelijk tamme eekhoorntjes (of wat er op leek) op ons pad gehad en wat wilde herten gezien. Mart heeft nog nog geprobeerd Lynxen te spotten maar die waren niet te vinden. Schijnen er wel te zijn. Aan het einde van de route liggen de Narrows. Dit is dus een smal gedeelte 😂😂, waarbij de kloof zelf 600 meter diep is en slecht 6 tot 9 meter breed. Het was werkelijk prachtig om hier doorheen te lopen, avontuurlijk, waarbij aan het einde het pad overging in de rivier. Net als vele anderen hebben wij ook het pad vervolgd door de rivier. Heel veel stenen en een licht ruw riviertje. Heerlijke verkoeling aan de voeten, maar vooral prachtig om daar te lopen zo tussen de grillige wanden en het water wat uit de rotsen naar beneden komt. Redelijk stuk door het riviertje gelopen, maar was best pittig over al die stenen in het water. Tot aan een watervalletje gelopen waarna de meesten ook wel weer omkeerden. De echte wandelaars liepen verder, wat schijnt toch nog wel 16 km te zijn 😳. Het zal wel...niet voor ons weggelegd met onze gympies in het water...😊.

Om 19 uur vertrokken we weer met de shuttle naar beneden. Op dat moment kwamen we er dus achter dat het in Utah gewoon een uur later was🤓. We schrokken al dat het zo laat was 😅. Dat wordt dus niet nog een spot aandoen, wat de kids toch al niet wilden hoor. Swimmingpool lonkte, maar kwam nu wel in het geding door dat uurtje verschil en omdat we nog moesten eten. Het eten duurde allemaal wat langer dus helaas geen zwembad. Morgen een nieuwe kans.

Al met al een mooi dagje. Zion National Park is echt prachtig maar te weinig tijd om meer te zien. Morgen naar Page, waar we een paar dagen geleden alvast een wandel trip met een indianen gids hebben geboekt. Tip van een Nederlander onderweg👍. Schijnt ook echt prachtig te zijn dus we kijken ernaar uit.