Dag 13 - Page naar Grand Canyon

Door Remco, Miranda, Mart en Iris - 09-08-2018 07:17

Vanmorgen de wekker wat later gezet met het idee dat we 2 overnachtingen bij de Grand Canyon in het verschiet hebben en we dus vandaag rustig aan zouden gaan doen. Mart had al op internet gezien dat het hotel een mooi zwembad had dus we hadden afgesproken dat we in de middag lekker het zwembad in zouden duiken. Het ontbijt in het hotel was tot 9 uur 😳 wat best vroeg was voor ons. Maar goed, we zouden wel zien of we het ontbijt zouden halen en anders maar niet. Helaas was niet alleen het ontbijt vroeg, ook de kamermeisjes gingen vroeg de kamers opruimen waardoor we alsnog om 9.30 ingepakt buiten stonden. En...ontbijt dus gemist. Anyway, auto in en onderweg maar wat eten...

De reis naar de Grand Canyon was ongeveer 214 kilometer. Op zich niet veel kilometers maar we hebben er wel aardig lang over gedaan. Je merkt ook dat de vermoeidheid toeslaat. Hier en daar wat irritaties en in de auto wordt meer en meer weggedut. De weg was wederom recht, lang met een mooie omgeving. De bergen om ons heen leken nu steeds meer op Grand Canyons, dus dat was leuk. Ook apart te zien dat er gewoon huizen middenin de woestijn onder een berg staan. Wie wil daar nu wonen en leven hebben we ons steeds afgevraagd. Paar dieren om de keet heen, allemaal een paar auto’s bij de deur en stikkie warm. Nou Mart en Iris moeten er in elk geval niet aan denken. Wij ook niet trouwens 😂

Onderweg verschillende uitkijkpunten gepakt wat met deze bergen echt fantastisch was. Heel warm dat wel, dus niet te lang kijken en snel weer de koele auto in😎. Bijzonder ook dat er nu steeds meer gewaarschuwd wordt voor reptielen zoals ratelslangen, schorpioenen etc 😬.. Ach moet het verhaal toch een beetje spannend maken he😜?  Bij aankomst in Grand Cabyon park uiteraard eerst weer betalen 😫 en het eerste uitkijkpunt nog even pakken voordat we bij het hotel waren. Leuk torentje op de rand van de canyon met uitzicht over de verschillende kloven.

Om 14.15 uur kwamen we bij ons hotel aan. Mooi hotel, net zoals bijna alle hotels top waren trouwens. Daar heeft Tioga niet op bezuinigd maar dat is ook prima. We zijn wel van een beetje luxe heb ik gemerkt haha. Blij dat we niet in de rimboe ergens zijn zeg maar. Inchecken, naar kamer omkleden en met kids naar het zwembad. Daar kwamen we (of eigenlijk ze) om 19 uur weer uit😵. Hapje eten en nu zijn ze poolen of iets dergelijks. Al met al voor vandaag niet al te veel te melden. Morgen naar de Grand Canyon zelf. Hoop dat de kids het nog even volhouden, maar ze doen het tot op vandaag top.

De WiFi in dit hotel is wel redelijk dus ook het uploaden van enkele foto’s is gelukt... Fijne donderdag. Wij gaan zo nog ff chillen in de lounge/kamer en dan slapen 😂 xxx