Last but bot least

Door Bernard, Angela, Iris en Merel - 14-08-2019 06:31

De laatste etappe van onze roadtrip, op naar Los Angeles! De route voert ons langs kuststroken, wijnranken, stedelijk gebied en heuvels. Ook hier staan er langs kilometers weg in de middenberm grote bloeiende oleanders. Op andere stukken staan er dan weer palmbomen. Echt een vakantiesfeertje. Via de Pacific Coast Highway rijden we het laatste stuk naar ‘the City of Angels’. Hoe dichter we in buurt komen van Malibu, hoe meer lange standen en surfers we zien. Wij vinden Malibu wat tegenvallen. Er staan wat grote villa’s langs de kust, maar verder kunnen wij er als toeristen weinig. We rijden snel door naar de Santa Monica Pier. Vooral Merel geeft hier veel zin in. Deze pier wordt veel beschreven in de serie boeken die zij leest. In het echt is het net zoals het beeld dat ze er zelf van gevormd heeft. We maken foto’s bij het bord van het einde van Route 66, we lopen een rondje over de kermis/pretpark die op de pier is en we eten een broodje burger. Ook het strand is ‘beroemd’. Bijvoorbeeld Baywatch is hier opgenomen, dus wij zetten uiteraard één van de lifeguard huisjes op de foto. Hierna gaan we door naar Venice Beach. Hier zijn veel winkeltjes, eettentjes en kraampjes. Er is een gezellige drukte en we genieten regelmatig mee van de wietlucht 🤧. Op Muscle Beach zijn de spierbundels aan het trainen en in het skatepark worden stoere capriolen uitgevoerd. We schrikken wel van de grote hoeveelheid zwervers die we hier, maar ook op andere plekken in LA zien. Ze bivakkeren in (zelfgemaakte) tentjes, eten en verzamelen uit de prullenbakken of slapen op het grasveld. Het blijft toch een triest iets..

Het volgende programmaonderdeel is the Walk of Fame. Nou, zie daar maar eens te komen... Wat een stad, wat een verkeer, wat een straten... Maar dankzij Google Maps weten we er te komen en lopen we een eindje over de bekende sterrengalkerij. Leuk om hier eens in levende lijve te zijn. En door.. we willen het Hollywood Sign van redelijk dichtbij gaan bekijken. We komen goed in de buurt, schieten weer de nodige foto’s en kijken dan wat de route naar het hotel moet worden. Tja, dat gaat nog een hele reis worden. 1 uur en 20 minuten over 22 mile, we zijn niet de enigen op de weg.

Maar goed, het is vakantie, we hebben de tijd 😅, om 18.30 uur zijn we bij ons laatste hotel vlakbij het vliegveld. We eten hier lekker, checken in voor onze vluchten van morgen en pakken onze koffers weer goed in. Het zit er nu echt bijna op. Morgen mogen we iets later uitchecken, zodat we in één keer door kunnen om onze auto in te leveren en dan door te gaan naar het vliegveld. We vertrekken dan om 17.20 uur (2.20 uur Nederlandse tijd) naar München, hebben daar een korte tussenstop en hopen dan om 16.45 uur op Schiphol te landen. Lenneke en de meiden komen ons ophalen, super gezellig!

Onze conclusie van LA: druk, enorm groot, maar wel een aantal must-sees.