Amazing Bryce

Door Bernard, Angela, Iris en Merel - 30-07-2019 04:12

Vanochtend zijn we na rustig opgestaan te zijn en te hebben ontbeten, in de auto gestapt richting Bryce Canyon National Park. Het was vandaag niet zo’n lange rit, 140 miles, door steeds weer veranderend landschap. Onderweg zagen we veel rookontwikkeling boven de North Rim van de Grand Canyon. Later lazen we dat daar 4 natuurbranden woedden.

Begin van de middag (we zijn in een andere tijdzone terecht gekomen en hebben nu 8 uur tijdverschil met Nederland) komen we aan in Bryce Village, te vroeg om in te checken. We rijden door naar het eind van de Rim Road, de weg die die grofweg de canyonrand volgt. Bij het eindpunt van de weg, Rainbowpoint, zitten we op 2778 meter hoogte en hebben daar een prachtig uitzicht over zuidelijk Utah. We maken een korte wandeling door het dennenbos, wat ruikt het heerlijk! Daarna rijden we de Rim Road terug en stoppen bij verschillende uitkijkpunten. Vooral het uitzichtpunt bij Natural Bridge; een natuurlijke boog die door wind, regen en ijs gevormd is en Inspiration Point spreken ons erg aan. Bij Inspiration Point hebben we een geweldig uitzicht op de hoodoos (zandstenen pilaren die zijn ontstaan door wind- en watererosie en door de inwerking van vorst en ijs. Vaak zit bovenop een pilaar een kap die bestaat uit een hardere - en daarom minder snel weggesleten - steensoort). Hierna checken we in bij ons hotel in ‘the Village’. Het is er prima, maar wel de minste kamer tot dusver. Wat dan wel weer leuk is, is dat we er onverwacht ontbijt bij krijgen. Morgenochtend maar eens zien of we er echt blij mee zijn 😆. We gaan nog even een wandelingetje maken langs de winkeltjes in het stadje, het ziet er sfeervol uit. We zijn het er alle vier over eens dat we geen zin hebben in eten in een restaurant, maar echt behoefte hebben aan gezond. We halen een krop ijsbergsla, tomaat, komkommer, appel en kaas en maken een heerlijke salade die we bij een picknickbankje opeten. Stokbrood erbij en wij zijn tevreden!

Morgen gaan we aan de wandel tussen de hoodoos, heel benieuwd hoe we dat gaan ervaren!