Klaar voor de start... AF!!

Door Bernard, Angela, Iris en Merel - 24-07-2019 09:05

Yes!! Het is zover, we zijn in Las Vegas!

Dinsdagochtend, 23 juli, zijn we op ons gemakje naar Schiphol gereden, hebben onze auto bij P3 neergezet en zijn met de shuttlebus naar de vertrekhallen gebracht. Thuis was het online inchecken niet gelukt, dus hebben we een nieuwe poging gewaagd bij één van de self-service-incheckapparaten. Gelukkig lukte het nu wel en konden we met boardingpassen aansluiten in de rij voor de bagage drop-off. Dit ging allemaal reuze snel en voor we het wisten stonden we bij de douane. Ook daar binnen no-time aan de beurt. Koffers door de scan, zelf door de scan, paspoorten door de scan en ja hoor, we mochten door! Rondje Starbucks, boekhandel, wc en wachten bij de gate en toen was het tijd om te boarden. Dit ging super georganiseerd, vriendelijk personeel van United Airlines en we zijn door de eerste vragenronde gekomen 😅. Met de bus naar het vliegtuig en toen wachten tot we zouden gaan. 40 minuten later vertrokken dan gepland, maar dat mocht de pret niet drukken. We waren nog niet in de lucht of daar kwam het eerste drinken en een snack al, sowieso was de verzorging super; prima en genoeg te eten en regelmatig te drinken. 11 uur aan één stuk vliegen is lang, maar we hebben ons vermaakt met verschillende films, series, puzzels, tijdschriften, gesprekken en een beetje dutten.

Om 17.00 uur plaatselijke tijd (2.00 uur in Nederland) landden we in San Francisco.

We waren voorbereid op lange wachtrijen, strenge douanebeambten en ingewikkelde vragen, maar dit viel alles mee. Om 18.15 uur hadden we alle incheck-, douane- en bagage-afgifteprocedures achter de rug en zaten we alweer bij de gate te wachten op onze vlucht naar Las Vegas. Behoorlijk gaar tuurden we een beetje op onze telefoontjes en aten een muffin of chocoladekoek. 20.40 uur weer de lucht in om 1,5 uur later te landen in het hete, met miljoenen twinkelende lichtjes versierde Las Vegas.

De auto, een enorme bak 😱, hebben we dankzij skip the counter snel in ons bezit.

We rijden naar ons hotel, kunnen gelukkig snel inchecken en kruipen in onze bedjes op de 24e verdieping.

Nu sluiten we deze lange 23e juli af, gaan lekker even slapen en zullen ons morgen onderdompelen in deze gekke stad.