Net als in de film

Door Bernard, Angela, Iris en Merel - 28-07-2019 05:05

Vanochtend rijden we via de oostuitgang Grand Canyon National Park uit. Bij dessert view werpen we een laatste blik op de kloof en dan wordt het kilometers vreten. We hebben besloten dat we voor we naar Page rijden toch eerst Monument Valley willen bezoeken. Dat is redelijk wat miles extra, maar daar hebben we tijd voor. We zijn blij dat we het gedaan hebben! Alweer zo’n bijzonder natuurverschijnsel. Vanuit de rode zandgrond rijzen butes in verschillende vormen en formaten uit de grond. Eerst rijden we naar het zogenaamde ‘Forrest Gump Point’ en maken verschillende foto’s midden op de weg: alleen, met z’n viertjes, staand en de meiden ook zittend. Dit levert ze bijna blaren op de billen op, het asfalt is namelijk lekker warm 🙈, maar de foto’s zijn alle moeite waard! Daarna gaan we naar het visitor center en rijden een stuk off road langs de rotsformaties. We worden flink door elkaar geschud, maar onze enorme 4-wheel-drive houdt zich kranig. Leuk om te doen, maar we zijn het erover eens: dit hoeft van ons niet te lang te duren.

Onze conclusie van Monument Valley: niet vergelijkbaar, net als in de film.

Na de lunch stappen we weer in de auto om nu wel naar Page te rijden. We verbazen ons weer over de weidsheid van dit land. Je kunt zo ver kijken en het landschap verandert bijna iedere 25 kilometer. Van rode rotsen, naar zandheuvels, van kale vlaktes naar bosachtig gebied. Dit moet je zelf gezien hebben om je er een goed beeld bij te vormen. En dan die wegen, zo lang, regelmatig komen we hele stukken niemand tegen. Dat is wel wat anders dan onze drukke randstad. Aan het eind van de middag zijn we bij ons hotel. We worden ontzettend vriendelijk ontvangen en krijgen allerlei goede tips over de omgeving. Het hotel is echt top, mooie kamer, goede faciliteiten en niet geheel onbelangrijk: WiFi op de kamer 🎉. Nadat we gesetteld zijn, gaan we weer op pad. Eerst gaan we naar een uitkijkpunt op de Glen Canyon Dam, een reusachtig bouwwerk dat voor het ontstaan van Lake Powell heeft gezorgd, het op één na grootste stuwmeer van de Verenigde Staten. Daarna gaan we naar Wahweep Overlook, een uitkijkpunt over Lake Powell. Het is er schitterend! We eten hier een broodje van de Subway, lekker een keer makkelijk eten. Tot slot gaan we kijken bij Lone Rock Beach, hier willen we morgen naar het strand gaan. We sluiten de dag af met een zelf getapt ijsje met verschillende toppings. En, ik citeer: ‘OMG het lepeltje verandert van kleur 😱’.

Wat een mooie dag hebben we weer achter de rug!