Vancouver en terugreis

Door Diana en Carlo - 06-07-2022 02:06

Maandag 4 juli Camper inleveren en Vancouver

Voor 11.30 uur moeten we de RV ingeleverd hebben bij Fraserway. Een kort ritje van 15km. Vanmorgen hadden we eerst nog een klusje in de camper. Voor de koelkast lag een plas water. Hoe het kan weten we niet maar de koelkast was aan het ontdooien. Gelukkig hebben we er 24 dagen geen last van gehad. Nog even het toilet en het afvalwater legen, water bijvullen en bij Fraserway nog even tanken. Het valt ons op dat de laatste weken de benzine prijzen aan het dalen zijn. We zijn gestart met $2.34 en eindigen met $2.05. In totaal hebben we 3878km gereden. Na een algemene inspectie en een OK kunnen we onze krabbel zetten en kunnen we richting het hotel. Het was behoorlijk druk bij Fraserway. Het hele terrein stond nu vol met campers. 3½ week geleden was iets meer dan ¼ gevuld met campers. Het hoogseizoen begint. We hebben niet meer op de shuttle gewacht en zijn met de Uber naar het hotel gegaan. Bij aankomst bleek dat we niet op de gastenlijst staan. Raar, we hadden een voucher en nog een bevestiging van de agency in Canada. Gelukkig hadden ze nog kamers vrij. Wel hebben we onze kamer nogmaals moeten betalen. De agency in Canada gaat het uitzoeken en we gaan er van uit dat alles netjes opgelost wordt. Door het slechtere weer sluit de fietsverhuur om 17.00uur. We hebben 3½ uur om Vancouver te verkennen. Langzaam wordt het steeds droger en niet veel later konden de regenjassen uit. Via Stanley Park zijn we langs de Seawall, zeedijk naar Grandville Island gefietst. Aan de ene kant vergezichten over de zee en de skyline en aan de andere kant het dichte regenwoud. In Stanley Park staan vele hemlock- en douglassparren waarvan sommige ongeveer 75 meter hoog zijn. Het Stanley park is ook bekend door zijn 9 totempalen bij Brockton Point. Grandville Island is een schiereiland midden in Vancouver. Een gezellige drukte aan het water met restaurantjes en winkeltjes. Ook is er een grote markthal met verse etenswaren. Via Olympic Plaza, Roger Arena (ijshockey stadion) en BC Place Stadium (Football FC Whitecaps) weer terug. Een mooie veelzijdige fietsroute van 22km. Op 9 juni stonden ze buiten in de regen te wachten bij Cactus Club Cafe. Dan moet je er toch wel lekker kunnen eten. En dat was ook zo.

Dinsdag 5 juli Vancouver en weer terug naar huis.

Vanmorgen om half 8 liep de wekker af. Vandaag niet eten in de camper maar op zoek naar een restaurantje waar je kunt ontbijten. En in Robson Street is dat niet moeilijk. Bij ChezCora een plekje gevonden en we kunnen zeggen dat we de lunch kunnen overslaan. In het hotel konden we de koffers laten staan. Makkelijk want zo konden we nog even Vancouver in. Wat een heerlijke afsluiting. Zonder jas, zonnetje er bij zijn we via Coal Harbour en Canada Place naar Gastown gelopen. Bij Coal Harbour heb je uitzicht op North Vancouver. Bij convention centre staat het podium en de medailles van de Olympische Spelen 2010. Aan de buitenkant zie je de Olympische fakkel, Cauldron. Direct hiernaast ligt Canada Place, een pier waarop evenementen worden georganiseerd. Het complex lijkt op een schip met daarop een hotel met een congrescentrum. Het was bijna 12.00 uur nog even stoppen bij Gastown Steam Clock. De klok loopt op stoom en elke 15 minuten komt er een melodietje uit. Via Chinatown lopen we weer terug naar het hotel. Bij Chinatown hadden we een straat gemist. Hier hadden we beter niet kunnen zijn. Een straat vol met daklozen. Gelukkig hadden we al snel de juiste weg gevonden. Koffers opgehaald en met de Uber naar het vliegveld. Ook hier adviseren ze ruim op tijd te zijn. Om 15.15 uur hadden we al onze koffers gedropt en door de douane. Nu wachten tot 18.25 uur. Als alles volgens schema is zijn we woensdag 6 juli om 16.35 weer in Nederland.

We kunnen terugkijken op een mooie camperreis. Ondanks het wisselvallige weer hebben we toch bijna alles kunnen zien en doen. Iedereen bedankt voor het volgen en de reacties op onze verslagen. Tot in Nederland!