Vertrek naar Vancouver

Door Diana en Carlo - 10-06-2022 15:54

We mogen dan eindelijk na 2x uitstellen door CoVid-19 aan onze droomreis naar West Canada beginnen.
Zoals we al voor de ArriveCan hebben gedaan werd ons vriendelijk gevraagd dit ook voor Lufthansa te doen. Dus weer alle gegevens en vaccinaties uploaden. En ja hoor, we werden goedgekeurd om  Canada in te reizen. We konden nu online inchecken, en de boardingpassen uploaden op de telefoon.
Door de berichten over Schiphol hebben we besloten om 4 uur van te voren aanwezig te zijn op Schiphol. Dave zou ons om 2.45 uur ophalen. Bij aankomst op Schiphol zagen we de witte overdekte tenten al staan. Hoe zou het binnen zijn? We vertrekken vanaf vertrekhal 1 naar Frankfurt.
De drukste terminal zeggen ze. Eenmaal binnen zag je de rijen in de vertrekhal al staan richting security. Het was nog vroeg wat moet dit zijn in de loop van de dag! Gelukkig hebben we onze boardingpassen en kunnen we de koffers droppen. Binnen 10 minuten stonden ook wij in de rij om aan te sluiten richting Security. Na 45 minuten waren we door de Security. Dit viel dus allemaal reuze mee.
Het was nu pas 5 uur dus genoeg tijd voor een kop koffie. Ook hier lange rijen.
We besloten alvast naar Gate B17 te lopen en kijken of we daar een kop koffie konden scoren.
Hier geen lange rijen. Er was zelfs nog niemand bij de Gate. Lekker rustig zitten genieten!
In Frankfurt zouden we ontbijten. We hadden daar een overstaptijd van 4 uur.
Om 9.15 uur landen we op Frankfurt. Nu eens dit vliegveld van binnen kunnen gezien.
We vertrokken vanaf B45. Dit was toch nog een behoorlijke wandeling. Achteraf fijn dat de
vluchttijd in april gewijzigd was van 10.20 naar 13.20. Ook hier wat chaos om te mogen vertrekken naar Canada. Voor vele was het niet duidelijk dat je hier eerst wat vragen moest beantwoorden, je paspoort en boardingpas laten zien. Bij goedkeuring kreeg je een sticker en kon je het vliegtuig in. Het was een behoorlijk groot toestel. Er konden bijna 600 passagiers in.
Al vrij snel zat iedereen in het vliegtuig. Fijn, dan kunnen we beginnen aan een vlucht van 9 uur en 55 minuten. Maar helaas de bagage zat nog niet allemaal in het vliegtuig. Dan maar even wachten, wachten en nog eens wachten. Nu bleek ook dat het systeem van het vliegveld niet te werken.
We mochten nog niet vertrekken. Uiteindelijk zijn we om 15.00 uur vertrokken.
Om 16.00 uur zetten we voet op Canadese grond.
Na alle douane controles konden we gelukkig zonder te hoeven testen onze koffers ophalen.
Voor het weer hoeven we niet naar Canada te gaan. Het kwam met bakken uit de hemel, een soort 1e pinksterdag bui. 46.7 mm is er gevallen.
We hadden al vrij snel besloten om met de Uber naar het hotel te gaan. We zagen het niet zitten om eerst met de trein en daarna nog met bus en benenwagen te gaan. Achteraf een goede keus. Na een ritje van 45 minuten werden we om 18.00 uur bij het Barclay Hotel afgezet. Je weet van te voren wat het ritje gaat kosten. De prijs viel niet tegen. Het was ongeveer 10 dollar duurder dan met trein en bus. Het is een wat ouder hotel maar de kamers waren goed en schoon. Na het eten zijn we om 22.00 uur als een blok in slaap gevallen. Om 4.30 uur waren we klaar wakker. Een nieuwe dag kan beginnen. Als het goed is komen ze ons door Fraserway om 8.15 uur ophalen bij Blue Horizon Hotel aan de overkant.
Het avontuur kan nu echt beginnen!

De foto's staan bij afbeeldingen.