Camper ophalen en Victoria BC

Door Diana en Carlo - 12-06-2022 07:21

De regen van gisteren heeft plaats gemaakt voor een zonnetje. Zoals afgesproken kwamen ze ons op tijd ophalen bij het Blue Horizon Hotel. We waren de eerste van de 5 die opgepikt werden en de enige Nederlanders. Na ongeveer één uurtje waren we bij Fraserway. Carlo was zo behulpzaam geweest om de chauffeur te helpen bij het uitladen van de koffers. Het nadeel was first in, last out. Het inchecken verliep vrij vlot. Barend, een Nederlander, checkte ons in en vroeg of we eventjes konden wachten om de camper op te halen, zodat hij ook de andere reizigers kon helpen. Geen probleem. Nadeel was dat we pas om 12.00 uur koers konden zetten richting Walmart. Na een uurtje shoppen de camper volgeladen voor de komende dagen. Nog even langs BestBuy voor een telefoonkaartje en op weg naar de Ferry voor de oversteek naar Swartzbay. We hadden een open ticket geboekt, niet wetende dat we mee mochten als er plaats was. 15.45 uur bij de Ferry. Ruim op tijd voor de boot van 17.00 uur. Genoeg tijd om even rond te kijken. Helaas we konden net niet meer mee. Het werd wachten tot 18.00 uur. Het zonnetje maakte plaats voor de eerste regendruppels. Het werd grijs en koud. Hopelijk hebben we bij de volgende overtochten meer geluk. Om 20.30 uur kwamen we aan op Pedder Bay RV Resort & Marina voor 2 nachten. Douchen zat er vanavond niet in. We hadden geen loonies en toonies. De volgende dag kwamen we er achter dat dit 1 en 2 dollar munten waren.

Zaterdag 11 juni gaan we naar Victoria.

Vannacht hebben we goed geslapen. Misschien is onze jetlag voorbij. Om 6.30 begonnen we langzaam wakker te worden met een stralende blauwe lucht.

In Victoria is het niet makkelijk parkeren met een RV, daarom besluiten we met de bus te gaan. Ongeveer 20 minuten van de camping in Colwood ligt een P+R vanaf hier is het 20 minuten naar Downtown Victoria. In de bus kun je een dagpas kopen voor $5. Deze moet cash afgerekend worden in de bus. Wisselgeld is er niet. Einde van de ochtend waren we in Victoria Downtown, met Engelse uitstraling. Victoria is goed te belopen. Via de City Hall en Chinatown zijn we via de Harbour walkway naar Inner Harbour gelopen waar het BC Parliament building en Fairmont Empress Hotel liggen. Helaas waren er vandaag geen rondleidingen ivm met filmopnames over Queen Elisabeth. Op dat moment waren ze buiten aan het filmen. Via Fisherman’s Wharf, het drijvend dorp met kleurrijke huisjes naar Ogden point. Ogden point is een dam/pier die uitkomt bij de vuurtorenen waar je over de Johnson Street kijkt. Vanaf hier zijn we via Beacon Hill, een soort Vondelpark teruggelopen naar Old Town waar we de bus terug hebben genomen. Vanavond een rustige avond. Morgen gaan we naar Ucluelet. Hier staan we op Wild Pacific Camp, een unserved camping aan een baai. Het zal even duren voor we weer iets van ons laten horen.