Via Sechelt naar Whistler

Door Diana en Carlo - 18-06-2022 08:03

Donderdag 16 juni Sechelt aan de Sunshine Coast

Gisterenavond en vannacht heeft het letterlijk de hele tijd geregend. Benieuwd wat we de komende dagen kunnen verwachten. Om 9.55 uur gaat de 1e Ferry van Little River naar Powell River, een overtocht van 1.5 uur. Het tijdslot is besproken, maar moeten wel uiterlijk 60 minuten van te voren aanwezig zijn. Eerst op de camping nog een pot koffie gezet. Ontbijten doen we tijdens het wachten bij de terminal. Langzaam begon het op te klaren en zagen we de zon verschijnen. Om 11.30 uur waren we bij Powell  River. Als eerste even naar het Historisch centrum, maar dat hadden we zo gezien. Hier was weinig te beleven. Bij Willingdon beach even de benen gestrekt.

De 2e ferry van Saltery Bay naar Earl Cove was 50 minuten varen. Voor deze ferry kun je geen tijd bespreken, het was First come – First serve. Dus maar zorgen dat we op tijd zijn voor de boot van 14.30 uur. Een mooie overtocht met uitzicht op de bergen met op de toppen sneeuw. Ongeveer 1km na Earl Cove een leuke stop om vijverschilpadden te zien. Daarna door naar Smuggler Cove bij Halfmoon. Vanaf de parkeerplaats loopt een eenvoudige trail van 4 km door een prachtig gebied naar de rotsen voor het uitzicht op de kust. Het eerste gedeelte loopt over een boardwalk langs het moeras. Het is hier zo stil dat je verschillende vogels ziet en hoort fluiten. Je komt uit bij de baai van Smuggler Cove. Om bij het uitzichtpunt te komen klimmen we eenvoudig door het bos en over rotsen. Bij verschillende uitkijkpunten heb je een mooi uitzicht over Smuggler Cove en Grant Island. Het is hier vrij rustig. Bij de ingang van het park stond aangegeven dat er beren kunnen zitten. Voor de zekerheid toch maar de berenbel meegenomen.

Bij Roberts Creek Provincial Park, even na Sechelt hebben we een mooi plekje gevonden. Deze keer echt helemaal geen voorzieningen. Je mag je plekje zelf uitzoeken. Heb je geluk dan komen ze het geld ophalen en anders moet je het in een envelop in de gele bus achterlaten. Na het eten zijn we nog even naar het strand gelopen voor de zonsondergang.

Vrijdag 17 juni naar Whistler

Het was vroeg vanmorgen. De Ferry naar Horseshoe Bay ging al om 8.40 uur. Om 7.15 uur reden we van de camping om weer een uur van te voren bij de terminal te zijn. Deze overtocht was 40 minuten. Tijdens het wachten koffie gezet. De voorspellingen waren goed. Het zou een zonnige dag worden. De afstand naar Whistler was met de overtocht ongeveer 125km. Genoeg tijd om alle moois te zien! Een half uurtje na de overtocht zijn we bij Shannon Falls Provincial Park waar we eerst ontbijten om daarna naar de waterval te lopen. De Shannon Falls bestaan uit een reeks kliffen, waarvan het water 335 meter naar beneden valt. Het is een echte toeristische plek. De bussen rijden af en aan. Even verderop ligt de Sea to Sky Gondola. Een ritje van 10 minuten brengt je naar de top van 885 meter. Ivm CoVid mogen alleen personen uit hetzelfde gezin in één gondel. Boven heb je vanaf verschillende plateaus prachtig uitzicht over de Howe Sound en de bergen. Boven kun je verschillende wandelingen maken. Als eerste zijn we over de suspension bridge gelopen en via de Spirit trail terug. Vanaf het midden van de suspension bridge heb je een mooi uitzicht over de vallei. Je hebt echt geen idee dat je zover boven het dal hangt. De panorama trail van 1.3km met uitzicht op de zee en de bergen en de wonderland lake loop van 1.6km hebben we nog gelopen.

Even voor Whistler ligt Brandywine Falls, een waterval van 70m. Een waterval die vanuit een stroomversnelling naar beneden valt.

Rond half 5 waren we in Whistler. Goed opletten waar je mag parkeren met je RV. Voor je het weet heb je een bon op je voorruit. Niet ver van het centrum Lot 3 kun je goed parkeren. Whistler is een leuk gezellig stadje. Je merkt dat veel gericht is op wintersport, wandelen en mountainbiken. Er is zelfs een aparte stoeltjeslift om mountainbikes en bikers naar boven te brengen. Het seizoen hiervan werd vandaag geopend. Morgen blijven we nog een dagje in Whistler en gaan we met de gondel naar Whistler Mountain 2182m.