Whistler en onderweg naar Clearwater

Door Diana en Carlo - 20-06-2022 08:25

Zaterdag 18 juni Whistler

Vanmorgen werden we wakker met het getik op het dak. De hele nacht heeft het geregend en ze geven aan dat dit tot zeker 12.00 uur kan duren. Een dagje Whistler Mountains zit er vandaag niet in, dus geen Blackcomb, Cloudraker Skybridge, Peak Chair en nog veel meer moois. We zitten te dubben wat we zouden gaan doen. Een optie is om nog even naar het Whistler Village te gaan en dan alvast richting Clearwater te rijden. Nog even bellen met het thuisfront. Inderdaad tegen 12 uur klaart het op. We parkeren de RV weer op Lot 3 en lopen naar Whistler Village. Een gedeelte is herkenbaar van de Olympische spelen, zoals de Olympische ringen, Medal Plaza en de Olympische vlam. We struinen nog wat rond door en om het centrum en drinken koffie bij Starbucks. We besluiten om toch maar niet door te rijden richting Clearwater. Om half 5 zijn we vanaf de camping de trail gaan lopen langs Lost Lake en terug langs de Valley trail. We kwamen uit bij Upper Village. Het voormalige Olympisch dorp. Vandaar lopen we weer richting het centrum om bij de Mexicaan te gaan eten. Bij Upper Village zijn ook de gondels naar de Blackcomb en zagen de bevestiging dat de meeste gondels dicht waren vandaag.

Vanmiddag ook de RV weer volgetankt, echt zuinig rijden ze niet. Gemiddeld rijden we nu 1:5. De 1e keer hadden we geen idee voor hoeveel we zouden moeten tanken. We begonnen met $250.00. Maar hiervoor zit de tank nog niet ¾ vol. De prijzen verschillen per regio. Voor de 1e tank betaalde we nog $2.30, nu $2.20. In Alberta schijnen de prijzen rond de $1.80 te zijn. Maar niet te lang bij stil staan en genieten van dit mooie avontuur.

Zondag 19 juni Van Whistler naar Clearwater

Om 7 uur liep de wekker af. Niet te laat willen we vertrekken. Het is ongeveer 430km naar Clearwater. Voor vanavond hebben we nog geen camping. Benieuwd waar we terecht komen. Onze 1e stop is ongeveer een half uurtje voorbij Whistler. Een ochtendwandeling van 20 minuten naar de Nairn Falls, een dubbele waterval die door een kleine canyon stroomt. Bij de waterval waren we de enige. Echt uniek voor ons. Aan het einde van de terugweg kwamen we de eerste bezoekers tegen. Tot nu toe heeft Carlo alle kilometers gereden. Vandaag rijden we samen. Het eerste gedeelte gaat door de bergen met mooie uitzichten. Het is dalen en klimmen met percentages tussen de 10 en de 18%. Onze 2e stop zou zijn bij Joffre Lakes, maar helaas hier mochten we niet naar binnen. We hadden ons eerst moeten aanmelden. De enige manier was om 10 minuten terug te rijden tot we bereik hadden. Helaas dan maar niet, dus door naar Cache Creek. We lopen rond over de Hat Creek Ranch, een roadhouse uit 1860 met een indianendorp. Aardig om even de benen te strekken. Met dit mooie weer is het geen straf om dit lange stuk te rijden. Met de vele uitkijkpunten en de steeds wisselende landschappen. Ook zie je de restanten van de bosbranden van vorig jaar. Na Kamloops zien we de zon plaats maken voor donkere wolken. Niet veel later met pittige buien. In de stromende regen en met onweer op de achtergrond uiteindelijk een plaatsje gevonden op Dutch Lake Resort & RV Park. De naam doet het al vermoeden, het staat hier vol met Nederlanders. Al snel klaart het op en komt de blauwe lucht weer tevoorschijn. Bij het meer worden de vele reistips uitgewisseld. Morgen zijn we de hele dag in Wells Gray Provincial Park (Waterfall Park).