Dag 3 - On the road

Door Sabine de Vries - 18-03-2019 01:41

Vandaag is het zover  - we gaan de camper ophalen. Eerst nog een ontbijtje halen, maar weer bij Starbucks, dat gaat het snelst..........denken we. Gisterochtend was het rond kwart voor 8 stil, maar nu, ja hoor........ een rij! Om 9 uur komt de taxi maar om half negen zijn we pas aan de beurt. We ontbijten snel op de kamer, checken uit (hé geen rij ☺) en gaan naar buiten. Daar staan nog 2 mensen uit Duitsland te wachten op vervoer naar Cruise America. We maken een praatje en bespreken onze wederzijdse reisplannen. De taxi's zijn inmiddels gearriveerd en met onze chauffeur Jeffrey gaan we op pad. Jeffrey blijkt wel van een gezellig praatje te houden en voor we het weten zijn we op de plaats van bestemming aangekomen.

Aan de balie wordt het nodige papierwerk in orde gemaakt en besluiten we om toch nog maar de instructievideo te bekijken. Dit hadden we thuis al een keer gedaan en dit is niet onze 1e keer dat we met een camper reizen, maar een beetje kennis opfrissen kan geen kwaad. Daarna is het tijd om de camper te inspecteren, de koffers in te laden en dan kunnen we op weg!! Eerste stop: Walmart Supercenter om boodschappen in te slaan. We gaan bijna 3 weken op pad en onderweg willen we natuurlijk zo min mogelijk tijd besteden aan boodschappen doen, dus dat wordt flink inslaan. De cassière is een beetje met stomheid geslagen wat we allemmaal op de band leggen, maar ja, ga maar eens na wat je normaal gesproken in 3 weken tijd aan boodschappen in huis haalt...... na 2 uur staan we weer buiten, snel de boodschappen in de camper zetten en dan kunnen we gelijk in de camper lunchen.

En dan is het zover - op weg naar onze eerste overnachtingsplaats, Valley of Fire State Park. We nemen niet de snelweg maar rijden de scenic drive via het Lake Mead recreatiegebied. In het park zijn 2 campings die je niet van tevoren kunt reserveren dus we hopen dat we op tijd aankomen om een plekje te hebben. We rijden door een fantastisch mooi landschap met prachtige rode rotsformaties, we kijken onze ogen uit. Als we na ruim 1,5 uur rijden bij de ingang van het park aankomen staat er een bord langs de weg "campings full" - oeps, wat nu? De ranger adviseert ons om te keren, tot aan de t-splitsing terug te rijden en dan linksaf te slaan. We zullen dan vanzelf campers in het landschap zien staan er daar kunnen we overnachten, altijd plek, no problem! Oké wildkamperen (oftewel "boondocking") dus. En inderdaad, na een stukje rijden zien we diverse campers en trucks staan en rijden we van de weg af, over een gravelpad en komen dan bij een open plek op een soort plateau. Dit wordt onze slaapplaats voor vannacht, eigenlijk beter dan op de camping in het park, want daar hadden we camper aan camper gestaan op een stuk asfalt! Nu snel de camper inrichten: alle boodschappen ordenen, koffers uitpakken, bed opmaken en stoeltjes in de zon met een drankje erbij, wat een leven. Vanaf ons plateau hebben we een fantastisch uitzicht op de zonsondergang, wel vanuit de camper want er staat behoorlijk wat wind en het koelt snel af.

Na het avondeten kijken we nog een paar afleveringen van een Netflix serie. Dan lekker douchen en slapen, morgen weer een reisdag voor de boeg.