dag 17 the Titanic artifact exhibirtion en terug vlucht

Door Family Clemens on the road - 20-05-2022 21:16

En daar was hij dan, de allerlaatste dag. Na eerst lekker uitgeslapen te hebben en de koffers weer ingepakt te hebben zijn we gaan ontbijten. Daar hebben we uitgecheckt in het hotel en zijn we naar the Titanic artifact exhibirtion geweest. Een museum over the titanic. Je kreeg bij de entree een boarding pas om aanboord te komen. Zo was ik mrs William Rowe Hocking een tweede klas passenger. Aan het einde van het museum zou je er achter komen of je het had overleefd of niet. Je begon in de haven van Belfast, waar de Titanic werd gebouwd. En daarna gingen we aanboord. Er waren veel dingen tentoongesteld die echt opgedoken waren uit de Titanic. Ik vond het zo indrukwekkend.  Uiteraard kwamen we bij het gedeelte dat de Titanic ging zinken en er hing een klein stuk van de romp. Dat was echt zo indrukwekkend.  Het was maar een "klein" stukje en het woog al 2 ton! Super gaaf om te zien.

Na het checken van onze boarding passen hadden Quinty en ik de ramp overleefd. Alleen Maus en Timor zijn helaas omgekomen. Na alles gezien te hebben gingen we onze bagage ophalen bij het hotel en hebben we een lyft naar het vliegveld genomen. We waren er erg vroeg, we moesten zelfs even wachten om de koffers afgegooien. We wisten dat Quinty haar vriendje Sam ook vanavond ging vliegen en ze vonden het erg leuk om elkaar nog even te zien. Dus Danielle en ik hielden elkaar op de hoogte waar we waren en hebben afgesproken. De uren die we nog moesten wachten vlogen voorbij. Wat was dat gezellig en zo leuk om elkaars verhalen en belevenissen gehoord te hebben. Het is nu 19.20 lokale tijd, in Nl is het 01.20. Over 10 minuten mogen we aan board. Ons vliegtuig vertrekt optijd staat op t bord. Maar zie nog geen vliegtuig staan. Ik ben benieuwd hoe morgen onze overstap gaat. Welterusten voor nu!