dag 2 Universal Resort

Door Family Clemens on the road - 20-05-2022 11:19

Dag 1 en gelijk al een wensdag, het was Timor zijn dag. Van te voren mochten we alle 4 iets uitkiezen wat we echt willen gaan doen in Florida. Dat hebben we vanuit Nederland al geregeld zodat het ook echt door kon gaan.

Wat we dachten was inderdaad waar om 5.00 waren we klaar wakker. Dus maar langzaam aankleden en naar beneden. We zaten om 7.00 al klaar om de shuttle te nemen naar het park. We hebben leuk uitzicht, links zien we International Drive liggen en rechts the Universal studios. En onder t balkon het zwembad. We gingen met de shuttle van het hotel naar het park. We werden afgezet bij citywalk. Daar was al veel herkenning van bekende films en YouTube filmpjes die ik al had bekeken. En toen we de hoek om kwamen zagen we de beroemde wereldbol.

We gingen eerst naar Diagon Alley. Wat was dat gaaf om te zien. Je waande je echt in de wereld van Harry Potter. Alles, maar dan ook alles is zo gedetailleerd na gemaakt.  Het ritje langs de kluizen van Gringots was verrassend.  Prachtige wachtrij en een heel ander soort attractie die we in Nederland hebben. We hebben nog even een boterbiertje gedronken bij the hopping pot. Nadat we Diagon Alley en Knockturn alley hadden ontdekt namen we de trein naar Hogsmeade. Ook de trein was zo leuk gemaakt en gelukkig hebben we de dementor ook weg gejaagd die ons lastig kwam vallen. In Hogsmeade werd het erg druk.  Dat was wel jammer.  Daar hebben we Hagrids moterbikes gereden. Het was de langste wachtrij van de dag en ook nog 2x storing gehad maar wauw wat een achtbaan. Timor en ik hebben een nieuwe favoriete achtbaan! Ipv karretjes zit je op een motor of in een zijspan. Echt super gaaf. Ook the Forbitten journey in het kasteel is zo anders dan de attracties die we in nl hebben of in disney. Echt geweldig.  Toen ook Hogsmeade ontdekt hadden gingen we naar Jurasic world. Ook al zo gaaf gemaakt. Daar hebben we een waterattractie gedaan, de kinderen vonden dat we nog niet nat genoeg waren en gingen nog even aan de zijkant staan. Daarna naar de the Velocicoaster. Dit is de aller nieuwste achtbaan die ontzettend hard gaat. Je zit in een stoel en alleen je heupen/benen zitten vast. Quinty vind het fantastisch en ik vond het ook erg gaaf maar was zo bang dat ons magere beppie eruit zou vliegen.  Ook de kingkong attractie was zo gaaf!  Na verder island of adventures nog ontdekt te hebben gingen onze voeten en de jetlag aardig in te slaan.  Het was ondertussen al 19.00 aan het worden. We wilde eerst nog terug naar the studios maar we waren echt op. Dat was wel jammer want we hebben daar alleen maar het harry potter stuk gezien. Was achteraf niet slim om gelijk de eerste dag naar een pretpark te gaan.

Timor heeft een heerlijke dag gehad. Echt wat een pretpark zeg🤩 Onze eerste 24 uur zit er op. Morgen gaan we de rv ophalen. Ik ben benieuwd!!!

TIP Wij verbleven in hotel Rosen inn closest to universal. Het hotel heeft een gratis shuttle bus, maar rijdt sochtends 3x heen en savonds maar 3x terug. Ook gaat de bus vrij vroeg in de middag/avond weer terug naar het hotel. Bij citywalk heb je speciale uber dropp offs, dus wil je langer in het park blijven kan je heel goed zelf een uber regelen terug naar het hotel.