Dag 1 vertrek naar Orlando

Door Family Clemens on the road - 20-05-2022 11:02

Vanmorgen ging de wekker, vroege dienst stond in beeld. Alleen had ik geen dienst maar moesten we eruit om op vakantie te gaan. De kindjes trokken zonder mopperen hun kleren aan en we waren binnen no time klaar. Om half 8 stonden we bij de bushalte om met de bus naar Schiphol te gaan.

Op Schiphol aangekomen was er een storing. De drop off werkte niet en de rijen werden als maar langer. Na een uur hadden we eindelijk onze koffer ingeleverd. We hebben achter de douane een broodje gegeten en daarna naar de gate gegaan. Het vliegtuig vertrok 15 minuten later. De eerste vlucht ging prima voordat je op hoogte zit ga je alweer dalen. Ook de landing ging prima. We kwamen aan op gate A30 en onze volgende vlucht stond op Z66. Dat was ver, heel ver, lopen en we hadden maar 30 minuten.  Na gelijk genoeg stappen voor de dag te hebben gedaan kwamen we net op tijd aan en konden gelijk weer boarden. Poeh laatste en langste deel van de reis. We vliegen nu met een boeing 747-400. Het stijgen ging dit keer met hobbelen en schudden. Oeh ik ben daar niet zo goed in. Het vliegtuig zit niet helemaal vol, dus we konden lekker lang uit op de 4 stoelen liggen voor een tukje. Het was een prima vlucht en ook de kinderen hielden zich goed.

In Amerika aangekomen viel het me mee hoe streng ze bij de douane waren. Er werden wat vragen gesteld, die ik herkende van het Esta formulier. Toen we bij de band kwamen hadden we gelijk onze koffer al.   Ik had al een taxi van te voren gereserveerd.  Dat was echt goud. Die aardige man stond al te wachten op ons en bracht ons naar een prachtige auto die ons direct naar t hotel bracht. We zitten gewoon tegen over het Universal resort!!! We hebben een klein stukje van international drive gezien.  Haha wat een circus, dat konden onze jetleg hoofden even niet verwerken.  Nu snel slapen, voor ons lichaam is het al half 3 snachts.