dag 16 Disney resort en Icon park

Door Family Clemens on the road - 20-05-2022 21:10

Vandaag is de laatste hele vakantie dag in Orlando. Eigenlijk zouden we vandaag terug vliegen, maar door een wijziging vliegen we morgen. Bij het inchecken bij disney kregen we nog kaartjes om te gaan mini golven.  Omdat we daar toen geen tijd voor hadden zijn we vandaag daar heen gegaan. Het thema van de golfbaan was Phantasia. De kinderen vonden het fantastisch en ik vond het vooral moeilijk.  Gut wat ben ik hier toch slecht in.🤣

Bij de laatste baan stonden er de bezems met emmertjes op de heg waar water uit kwam.  En Timor, zon en water betekent zeiknat. Zo konden we echt niet de taxi in dus gingen via Disney swan resort naar disney boardwalk gelopen. Een prachtig plekje langs een meer met restaurants en winkeltjes. We hebben daar een lekkere koude glacier op.(slush) En hebben er even geluncht.

Omdat we nu heel dicht bij Epcot zaten gingen we daar even kijken.  Maar we zagen niet veel van het park🤣 wel de Ratatouille attractie. We namen de skyliner naar the art of animation resort om daar vanuit de lobby weer opgehaald te worden voor de lyft die ons terug naar ons hotel bracht. Daar gingen de kindjes even heerlijk zwemen en wij ff chillen aan de kant.

Toen het ging schemeren gingen we richting Icon park lopen. Dat is een stukje "park" met bars, restaurants, live muziek,  museums zoals madame tussauds en grote attracties. We hebben fish and chips bij Gordon Ramsay gegeten. En lekker gelopen over Icon park. Ook liepen we langs de plek waar 4/5 weken geleden die jongen uit de hoge vrije val attractie is gevallen. Er lagen bizar veel bloemen en knuffels voor hem. En ook op de tegels van de stoep allemaal teksten voor hem. Mooi en bizar te gelijkertijd. De attractie is nu gesloten en afgezet. De hoge zweefmolen is nog wel open, maar echt niet dat ik daar in ga. Het reuzerad leek me wel erg leuk maar niet voor 125 dollar. We hebben lekker bij häagen dazs ijs gehaald. Daarna lekker de rust weer opzoeken van t hotel. Hoewel Icon park schuin tegen over ons zit merk je helemaal niks van de drukte van international drive hier. Tijd om in te checken voor onze vluchten. Nu onze allerlaatste nacht in Amerika. We vinden het wel jammer, al is het ook wel weer best om weer naar huis te gaan. Morgen eerst nog even naar het Titanic museum.