Echt pech!

Door Jan en Dorret - 23-07-2022 23:14

Hoe bestaat het! We doen al ruim twee jaar voorzichtig met betrekking tot Covid-19 en ja hoor...het begon met een simpele verkoudheid bij Jan. Net na het bezoek aan Las Vegas. Daar was het zo vreselijk warm, dat we de camper veilig hebben geparkeerd en een hotel hebben geboekt...het was boven de 120 Fahrenheit, wat volgens mij een ruime 48 graden is. Je kon er absoluut niet buiten zijn, de nachten koelden ook niet echt af, dus liepen we zo'n beetje van hotel naar hotel om maar in de airco te kunnen zijn.

De verkoudheid die dus bij Jan begon, weten we ook aan het constante leven in de airco. Zowel in de camper als daar buiten. We zeiden nog tegen elkaar, dat kan toch nooit gezond zijn.

Onze opluchting was dan ook groot dat we Las Vegas weer gingen verlaten. Op naar Yosemite Park. Voordat we daarheen zouden gaan hadden we nog eerst een camping geboekt vlakbij het stadje Bishop...bekend om zijn "Nederlandse" brood....en ja hoor, na al die weken raar brood te hebben gegeten, hebben we heerlijk brood kunnen kopen. Ondertussen werd Jan steeds meer verkouden en zag hij er brak uit.We zouden eigenlijk op maandag weer vertrekken, toen bleek dat er een grote brand was in Yosemite en we onze route moesten aanpassen.

Dat werd een grote tegenvaller, we zouden nl. via Yosemite naar San Francisco rijden. Doordat dat nu niet kon, zouden we ruim 1200 km moeten omrijden. Heel eerlijk gezegd moesten we daar niet aan denken. Wat moesten we doen. Jan had inmiddels een behoorlijke verhoging, bij mij voelde het ook allemaal niet meer heel erg lekker.
Die dinsdagmiddag toch maar besloten dat Jan een zelftest zou doen, en ja hoor, positiever kon bijna niet....balen, want we moesten nu natuurlijk in quarantaine. In dezelfde avond ging ook ik me steeds beroerder voelen en kreeg een vervelend hoestje...we hebben toen maar knopen door gehakt. We konden natuurlijk niet inschatten hoe ziek we zouden worden, moesten we dan nog wel zo'n lange omweg plannen. Uiteindelijk besloten om op de bonnefooi naar Los Angeles te rijden en daar hopelijk een camping te vinden die ons wilde herbergen voor 4 of 5 dagen...gelukkig lukte dat, niet bepaald onze beste plek, maar wat zou het. Inmiddels was ik ook positief en voelde me ook brak.
Daar zaten we dan, met z'n tweetjes in quarantaine in Amerika, in een camper. We kwamen de dagen door met slapen, hangen en voor elkaar zorgen. Gelukkig hadden we eten genoeg "aan boord", wel ben ik nog de eerste middag op zoek gegaan naar paracetamol, die was inmiddels op. Jan was echt beroerd, dus ik besloot te gaan lopen, volgens de dame van de receptie was dat wel te doen, als ik eerst rechtsaf ging en daarna de tweede links !! Haar collega legde later uit dat ze altijd links en rechts door elkaar haalde, want hoe ik ook liep, ik vond geen winkel...toen ik op het idee kwam om een Uber te regelen, deed mijn internet het niet...het was weer een avontuur. Gelukkig vond ik uiteindelijk een apotheek en dat was maar goed ook. Onze nieuwe vriend Paracetamol heeft een belangrijke rol gespeeld in onze quarantaine :)

Op zaterdag 16 juli hebben we afscheid genomen van onze camper. We hadden Road Bear, onze verhuurder, ingelicht dat we een positieve zelftest hadden gehad, maar ook de camper zo goed mogelijk hadden gereinigd...ook met alcohol doekjes. Zij vonden het heel vervelend voor ons en vingen ons goed op. Zelfs een taxi naar het hotel werd kosteloos geregeld. Perfect en natuurlijk onze dank voor onze mooie camper, die ons zonder morren van Oost naar West bracht.

We hadden een heerlijk hotel met zwembad, dus op een paar fietstochten na, die we maakten, hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. Geslapen in heerlijke bedden, bizarre ontbijten langs zien komen. Het beste Italiaanse restaurant en sushi tent in de buurt gevonden...en nu is het zaterdag. We hebben net ingecheckt bij KLM....onze vakantie is voorbij! Morgen om 13.55 uur vertrekt ons vliegtuig, we landen rond 09.00 uur oo Schiphol....Thuis ! ! Wat zal ons huis groot zijn, na 8 weken in een camper en hotel kamers, ons bed heerlijk slapen, maar vooral wat zal het heerlijk zijn om onze kinderen en kleinkinderen weer te zien...en....ik wil een bruine boterham met kaas :).

Dag allemaal, dankjewel voor het lezen, voor al jullie lieve berichten en we hopen jullie snel te zien!

Esther Molenaar 23-07-2022 23:53 {{button-64403}}

Een hele goede terugreis! Wat een avontuur is het geweest. Bedankt voor de leuke blogs, ik heb ze met veel plezier gelezen. Tot snel en geniet van het thuis komen. Liefs Esther

Karin 24-07-2022 00:06 {{button-64404}}

Jullie hebben wat avonturen meegemaakt!! Maar toch ook erg fijn om weer thuis te komen, wat hebben we jullie gemist!! ♡ Een hele veilige terugreis gewenst en geniet alvast van je boterham met kaas!! ♡

Teo en Trudy 24-07-2022 00:41 {{button-64406}}

Erg vervelend voor jullie die Corona. We hadden al gezien dat het fors brandde in Yosemite en hoopten dat jullie daar geen last van zouden hebben, maar helaas dus.
Hopelijk een goede terugreis met koffers op de bagageband en vervolgens maar snel bijkomen van de jetlag.

Saskia 24-07-2022 03:02 {{button-64408}}

Genoten van jullie verslagen! Hele goede terugreis, wel thuis, liefs, Saskia

Anna 24-07-2022 06:10 {{button-64410}}

What a finish to your holiday but luckily you had that hotel to enjoy the last few days. Have a safe trip home!! See you soon :*

Bea Gout 24-07-2022 08:25 {{button-64420}}

Wat een belevenissen! En wat leuk om over Julie schouders mee te hebben mogen kijken. Veilige reis terug en maar genieten van Home Sweet Home. 😘

Mark 24-07-2022 09:01 {{button-64425}}

Het einde van de reis liep wat anders dan gepland. Dikke pech! Gelukkig heeft het hotel jullie nog wat comfort gegeven. Volgens mij hebben jullie een mooie reis gehad en zijn jullie veel ervaringen rijker. Ben benieuwd naar de foto’s!
Tot snel in Nederland
Dikke kus

Jos Kuipers 24-07-2022 11:11 {{button-64443}}

Welkom thuis in Nederland, waar alles toch wel iets beter is.

Ria 24-07-2022 11:17 {{button-64446}}

Ach, ach wat een pech! Venijn in het staartje!
Maar jullie kunnen terugkijken op een mooie reis en heel veel
ervaringen rijker!
Goeie reis terug en tot snel!
Dikke knuffel 🥰

Jess 24-07-2022 11:21 {{button-64447}}

Wat zonde dat jullie deze onvergetelijke trip met corona afsluiten. Hopelijk knappen jullie weer helemaal op en verloopt de terugreis (nu al?!) Voorspoedig. Goede reis en tot gauw in NL.

Renske 24-07-2022 11:51 {{button-64449}}

Bijzondere reis hebben jullie gehad. Was heerlijk om een beetje mee te beleven met jullie verhalen. Goede vlucht en geniet van het thuis komen. Liefs!

Sander 26-07-2022 22:04 {{button-64603}}

Welkom terug! Gaaf om jullie verhalen te lezen en ik hoop dat jullie een soepele terugvlucht hebben gehad. Ik ben benieuwd naar de foto's! Tot snel en liefs van ons