Avonturen !

Door Jan en Dorret - 22-06-2022 00:47

Dag allemaal,

Avonturen, zo ben ik maar begonnen met de opening van deze blog ! We hebben er een paar gehad....Allereerst onderweg naar onze camping in the great smokey mountains. Wat een indrukwekkende rit, overweldigende natuur. We hebben genoten. De camping was echter een grote teleurstelling...ronduit vies en smerig, echt alles! We kregen een plek helemaal achteraan bij het vismeertje, er stond werkelijk bijna niemand in onze buurt. Dit was iets wat me al meer was opgevallen, het lijkt wel een beetje of ze weten dat wij daar maar eenmalig zijn...Amerikaanse gasten die tegelijkertijd met ons arriveerden, en niet gereserveerd hadden, kregen een mooiere plek! Oke, kan gebeuren. De plek waar we stonden, stonk vreselijk, wij dachten het viswater, maar het was pure urine wat we roken! Bleek dus later dat er een urinoir, op ongeveer 2 meter afstand stond van onze camper, in die hitte was dat echt erg...Ons verblijf daar werd echter nog erger, veel van jullie, die mij een beetje kennen, weten dat ik dingen kan, die niemand lukt.......euh...ik zeg zelf vaak, mijn tweede naam is lomp. We gaan die avond vroeg naar bed, ik leg alvast mijn telefoon aan de lader en leg hem op bed. Toen ik na het tanden poetsen terug kwam, zie ik dat het oplaadsnoer inmiddels verschoven is tussen de muur en de matras van ins bed, hoe dan, zou Roos, mijn kleindochter zeggen :) oke, dus even matras omhoog, zou je denken. Nee hoor, daar zien we een kiertje van enkele cm, waardoor mijn telefoon verdwenen is en ergens in de onderkant van de camper, onbereikbaar ligt te liggen. We zien hem nog wel, maar dat is dan ook alles. Na een paar pogingen, geven we het op, morgen bedenken hoe dit moet worden opgelost. Om het verhaal kort te maken, twee onvoorstelbare vriendelijke buurmannen, zijn met behulp van een marsmallow tang er uiteindelijk in geslaagd om hem te bevrijden.....bij gebrek aan een nachtkastje ligt mijn telefoon nu in een plastic bakje naast me!! Na onze buren uutgebreid bedankt te hebben, uiteraard met een bedrag voor een lekker pilsje, konden we vertrekken van deze vreselijke camping....En route naar ....Nashville .....Nahville zelf was geweldig maar ook heel veel lawaai! Iedere horeca gelegenheid heeft zijn eigen live music, maar ook de ramen open voor de enorme hitte, en dan loop je dus door een grote wirwar van music. Van de oude, ons meer bekende deuntjes, naar de mordernere country and western. Al met al vielen we van de ene verbazing in de andere en gingen we moe maar voldaan terug naar de camping. Dit keer opnieuw een mooie goed verzorgde camping, met een heel leuk team van enthousiaste mensen, die ons ook na twee dagen, graag op weg helpen, als blijkt dat onze routeplanner het niet doet, Geweldig. Uiteindelijk lukt het weer en gaan we vol goede moed op weg.

Memphis, yeah. Maar dat wordt een vieze tegenvaller. Allereerst maken we onderweg een vreselijk ongeluk mee, waar we gelukkig niet zelf bij betrokken zijn. Twee mororrijders sjezen ons echt met een rotvaart voorbij, geen helm, alleen in t-shirt en korte broek. We hebben het er samen nog over dat dat toch wel levensgevaarlijk is, stel dat....nog geen 10 minuten later, raken we in een file en blijkt dat er een ongeluk is gebeurd. Stapvoets rijdend moeten we langs het ongeluk, ik ga maar niet verder schrijven, het heeft even geduurd om het van ons af te zetten. Op de camping aangekomen, schrijven we ons in, aardige mensen, schone camping, de zon schijnt het is heet... we vragen of er een shuttle service is, of openbaar vervoer naar downtown Memphis, als we krijgen te horen, dat het niet zo verstandig is om te gaan. Er was net een, zo noemen ze dat dus echt, een by-drive shooting, geweest tijdens een bbq, in de buurt van het centrum, waardoor het nog steeds onrustig en onveilig is, we besluiten om Memphis dus maar niet te bezoeken.

Gelukkig zijn we daarna aangekomen in Hot Springs NP, zien we eindelijk weer natuur, een heerlijke camping met vriendelijke mensen en een mooie oude amerikaanse stad met een oude bad- en kuuroord historie. We zijn hier 3 dagen geweest, heerlijk, even nergens over nadenken, de erge dingen proberen te vergeten en veel verliezen en winnen van Jan met kaarten. En ja voor onze kinderen, familie en vrienden, dit hadden we nog niet verteld of ge-appt, we beloven voorzichtig te zijn en doen verstandig. Wat we tot nu toe hebben geleerd op deze reis, is dat we samen een echt top team zijn, dat is wel het allerbelangrijkste op zo'n reis.