New York, New York….

Door Jan en Dorret - 29-05-2022 23:00

Gisteren aangekomen in New York, na een onvoorstelbare snelle afhandeling op Schiphol, er was geen enkele wachtrij te bekennen, binnen een half uur door de douane...en nu is onze reis daadwerkelijk begonnen.

We hebben hotel 50 Bowery geboekt, wat een aanrader, een niet al te groot hotel, maar erg sfeervol, en super schoon. Nadat we ingecheckt hadden, zijn we maar meteen de straat op gegaan, om te kijken waar we konden gaan eten. Nu ligt ons hotel in de wijk Bowery. Vroeger had deze buurt een slechte naam, nu is het een populaire buurt aan het worden. Het ligt precies op de grens van china town en little Italy. Hiervoor hebben we al een paar keer midden in het centrum gelogeerd, maar dit is een echte aanrader. Wat was het gezellig op straat. We hebben lekker italiaans gegeten, daarna even nog door de buurt geslenterd, maar langzaam ging bij mij het licht wel uit en zijn we naar het hitel terug gelopen. Letterlijk om 21.00 uur vielen we als een blok in slaap, in Nederland was het inmiddels al 03.00 uur 's nachts, en waren wij al ruim 21 uur wakker, dus niet zo vreemd.

Vanmorgen wakker rond 07.00 uur en na een heerlijke douche, met een taxi richting de Manhattan brug, want daar was een Flea Market, echt geweldig. We vonden een heel leuk koffietentje met twee jonge enthousiaste mensen, en samen met een heerlijke koffie en een croissantje, hebben we in de zon ontbeten. Het is heerlijk warm en zelfs op dit vroege tijdstip is het al ruim 22 graden. We gaan na de markt op weg richting central park, om daar in de buurt fietsen te huren. Vanmiddag rond 16.00 uur hebben we ze weer ingeleverd. Onvoorstelbaar toch deze twee oudjes op de fiets door New York...af en toe tegen elkaar roepend dat de ander voorzichtig moet doen, want echt men rijdt hier als gekken! Diezelfde oudjes liggen nu dan ook even uit te puffen op bed, zodat we vanavond nog even Chinatown onveilig kunnen gaan maken :)