On tour :)

Door Jan en Dorret - 04-06-2022 01:36

Na een paar heerlijke dagen in New York, waren we toch blij dat we de verzengende hitte van de stad, dinsdag was het 37 graden, achter ons konden laten. Het was eindelijk woensdag, want jongens wat hadden we een zin om eindelijk de camper op te halen en aan onze grote reis te beginnen...goed dat we nog niet wisten wat een lange dag vol obstakels het zou worden.

De receptionist van het hotel had een taxi voor ons geregeld, had nog iets van het bedrag afgekregen, gaf mij een screenshot, zodat we niet belazerd  konden worden en ja, je raadt het al, natuurlijk werden we dat wel. Een alleraardigste chauffeur, die, toen we ongeveer 5 km. van het hotel waren verwijderd, begon over het bedrag dat we hadden afgesproken en gooide er even 40 $ bovenop....bizar, ik was echt boos! Van mij had hij mogen stoppen en hadden we een andere taxi genomen, maar Jan suste de boel en daardoor kwamen we wel op tijd bij onze camperverhuurder. Een kleine vestiging van Road Bear vlakbij New York, daar kwamen we later ook nog achter.

Daar stond hij dan, ik weet het, niet gender neutraal, maar mijn hemel wat een kolos! Dus het is een hij :) Zeg maar spiksplinternieuw, zo uit de garage met 1000 mile op de teller, dat ruikt natuurlijk heel lekker! Na een korte uitleg, gingen we er vandoor, vlakbij was een Walmart, en omdat we erg vroeg waren zijn we eerst boodschappen gaan doen. Onderweg merkten we dat het navigatiesysteem niet werkte en de koelkast deur wilde niet open...dus terug, gelukkig maar 14 mile, dus nog te doen. Deur gerepareerd, nieuw navigatiesysteem gekregen en de zoon van het beheerdersechtpaar, stelde het navigatiesysteem netjes in....jaja!!

Ongeveer een uur later dus weer op weg, het navigatiesysteem werkte prima, wel vonden we het vreemd dat we op steeds kleinere wegen terecht kwamen, die steeds drukker werden. We zaten duidelijk weer richting New York, sterker nog, binnen enkele minuten reden we New York in, een of andere tunnel binnen....we konden geen kant meer op. Jan achter het stuur, en ik, af en toe een gilletje, ook wel eens een schreeuw, mijn hemel wat een hel. Nog steeds het navigatiesysteem volgend, waren we ongeveer een uur later, New York weer uit....Volgens ons mag het niet eens, maar WIJ HEBBEN MET EEN CAMPER VAN BIJNA 9 METER LANG IN NEW YORK GEREDEN !!! Wat ben ik vreselijk trots op Jan, wat een topper, we zijn niet verongelukt, de camper heeft geen schrammetje....goed he, die Jan van mij... (je moet nl. weten dat ik in Nederland vaak mopper over zijn rijgedrag)

oke, New York uit, we halen opgelucht adem....in onze reisgids staat dat we vandaag ongeveer 250 km gaan rijden. Dat was ook een bewuste keuze voor de eerste dag. Die 250 km. zou ongeveer 4 uur duren, maar ons navigatiesysteem, vertelde dat we pas om 20.30 uur zouden arriveren...hoe dan? We hebben ieder dorp, gehucht en boerderij gezien tussen New York en Albany, ons eindpunt! Bizar, en hoe....daar kwamen we achter, toen ik me bemoeide met het navigatiesysteem, we dus verkeerd gingen en daar op het scherm kwam te staan, dat het systeem op deze route, de tolwegen niet kon vermijden! Oke, dat was het dus waarom we in New York en niet er om heen reden, daarom zagen we ieder dorp, daarom reden we 6 uur over 250 km. Dankjewel aardige jongen van Road Bear, het was vast goed bedoeld om aan te vinken dat we tolwegen wilden vermijden, echt, nu kunnen we er om lachen maar het was een hel.

Ondertussen kwam de regen met bakken uit de lucht, dus de kaatste 20 mile waren ook geen pretje, eindelijk om 21.15 uur, kwamen we bekaf aan op onze eerst camping in Schodack Park, de volgende morgen, zonder regen hebben we heerlijk buiten ontbeten. Samen de camper ingeruimd, ons huis voor de komende 7 weken is klaar. We gaan gisteren snel vergeten en blijven nog een nachtje om bij te komen. Morgen gaan we richting Niagar Falls en maak je geen zorgen, ik heb het navigatiesysteem inmiddels anders ingesteld. :) Komt vast goed...

Jolande en Bobby 04-06-2022 02:32 {{button-62321}}

Het zit jullie niet mee op de eerste camperdag. Maar er komen nog zoveel dagen voor jullie. Ja, je moet de camper ook nog eigen maken. Aan het eind van de rit wilje hem eigenlijk niet inleveren. Zo gaat dat bij ons meestal. Heel veelmplezier nog en we blijven jullie volgen. Wij vliegen zondag en halen maandag gelijk de camper op.

Dorret 04-06-2022 02:39 {{button-62322}}

Hi Jolande en Bobby,

Dank voor je reactie…het was spannend, maar zijn nu alweer twee dagen verder. Vliegen jullie met KLM? Wij lazen dat het nog steeds puinhoop is op schiphol. Alvast een goede reis en veel plezier. Lieve groet Dorret

Ria 04-06-2022 08:25 {{button-62332}}

Wat een vervelend begin van jullie camper reis! Maar een troost “na dit wordt de
rest van de reis een “makkie”😜
Heerlijk dat je Jan “de hemel in” prijst maar hij heeft nu wel een spreekwoordelijke stok om mee te slaan 🥊 lees : ik heb je maar mooi New York doorgeloodst met een grote “bak”🤪
Fijne voortzetting van jullie reis en doe vooral voorzichtig 😘

Karin 04-06-2022 10:35 {{button-62337}}

Na regen komt zonnenschijn!! ♡

Sander 04-06-2022 12:59 {{button-62345}}

Wat een avontuur zeg! Fijn dat het navigatiesysteem inmiddels beter ingesteld is. Geniet ervan!

Renske & Mark 04-06-2022 15:23 {{button-62347}}

Hahaha, wat een prachtig verhaal! 😅
Jullie zorgen er wel voor dat we alweer uitkijken naar het volgende spannende verhaal 😃

Stoer dat jullie dit doen en ondanks “barre” omstandigheden blijven lachen (al is het achteraf 😉)

Geniet!
Liefs en knuffel!

Justin, Eline & Luuk 05-06-2022 19:59 {{button-62408}}

Haha wat een ervaring met zo'n grote camper door New York. Op het moment zelf heeft het inderdaad vast voor veel billenknijpmomentjes gezorgd, maar achteraf zijn dit de momenten waar je lachend aan terug denkt. We vragen ons wel af wie er nog meer mee is op vakantie, een voor ons onbekende man met een pet op? Nu snappen we meteen de hoeveelheid bagage op de foto.

Veel plezier en succes met het nieuwe avontuur!

Jess 06-06-2022 15:18 {{button-62439}}

Zo wereldreizigers, een goed begin is het halve werk. Gelukkig heeft Jan al een aardige training gehad met jullie avontuur in Canada, waardoor de Big Apple doorcrossen 'appeltje-eitje' was (...).

En navigatie is ook niet alles zo blijkt. Jullie kunnen prima op jullie eigen intuïtie af gaan ipv de navigatie, want dan komen jullie er ook wel. Gelukkig is alles nu goed ingeregeld en kunnen jullie het grote avontuur voortzetten.

Drive safe, veel plezier en we kijken uit naar de volgende blog 😉.