Edzes Park - Moab

Door J. Ottens - 07-08-2015 06:28

USA Vrijdag 31 juli 2015, Edzes Park - Moab

We vertrokken om half negen en Janny reed. Helaas vergaten we twee dollar voor het kamermeisje achter te laten, terwijl ze het zo verdiend heeft! Op de vluchtstrook reden veel fietsers en het leek alsof er een wedstrijd was. We reden de Rocky Mountains uit en onderweg troffen we bergen in alle vormen en kleuren. De Rocky´s ruig als de bergen in Zwitserland, dan weer golvende zandkleurige bergen bij Grand Junction en aan het eind de roestbruin-rode kleuren van Canyonlands bij Moab.

Bij Frisco zijn we van de snelweg afgegaan om bij The Lost Cajun aan de West Mainstreet te gaan eten. Je krijgt er eerst een plankje met vijf plastic bakjes waarin het aanbod van de dag zit. Gepeperde kip, gekruide vis, pittige garnalen. Wij kozen na zorgvuldig proeven allebei voor rode bonen met rijst, uiteraard flink heet.

Na 15.00 uur werd het bijna 37 graden Celsius. We stopten op een parkeerplaats om een dutje te doen, maar daar is weinig van terechtgekomen omdat het te warm was en we geen plekje in de schaduw konden bemachtigen.

Van de I 93 gingen we naar de I 70 richting Grand Junction. Een snelweg die ons alweer grotendeels door de bergen leidde. Een paar keer hadden we oponthoud door werk aan de weg. We passeerden de grens tussen Colorado, waar de maximum snelheid 75 m.p.h. is (120 km), en Utah, waar je 80 m.p.h. (130 km) mag rijden.

Om 17.07 uur liep de temperatuur even op tot 100 graden F, dat is 37,7 graden C.

Vandaag hebben we 414,9 mijl gereden ofte wel 668 km, tussen 08.30 en 18.00 uur. In totaal reden we al 2.556 km's. Onze kamer in het Bowen-motel is okay, alleen zitten we op de verdieping, waardoor we een trap op moesten sjouwen met de koffers. Dat viel niet mee. Beneden bij de trap zaten bikers gezellig te kletsen en een cola light te drinken.

Gegeten hebben we bij de Mexicaan bij wie we twee jaar geleden ook waren, een ijsje namen we bij dezelfde salon als twee jaar geleden. Aan elk een bolletje (scoop) hadden we genoeg. Het is bijzonder lekker ijs.

NB: Internet wordt al sinds meer dan een week elke dag trager. Wellicht lukt het ons voorlopig niet foto's te plaatsen. Groet, Jan & Janny