Dag 4 pismo beach naar San Francisco

Door Familie achterstraat - 08-07-2022 04:51

Goedemorgen allemaal, op t moment van schrijven is het hier nu half 8 in de avond en we hebben er een lange rij dag op zitten. Al die rij uren zijn het meer dan waard geweest , maar 1 woord geweldig mooi.

Vandaag hebben wij de pasific coast higway gereden , wat een ervaring is zeg er is geen 1 mijl die saai is, wel waren wij al gewaarschuwd voor het vele bochten werk en door sommigen dat het niet met de camper te doen is. Inderdaad het was soms wat krap maar hield steeds maar in t achterhoofd als Rick Damhuis als niet chauffeur er over heen is geweest met een camper moet het ons toch zeker lukken .

Je klimt met veel bochtenwerk omhoog en weer naar beneden, er staan voor de bochten speed limits aan gegeven dat varieert van 35 tot 5 Mile. Wanneer je meer dan 3 voertuigen achter je hebt moet je op een soort van klein vlucht strookje even rustig door rijden om de dikke Ford mustangs en de motor rijders voor te laten. Ja Gerben de Pol van de week zullen we foto's maken van de mustangs. Ook kwamen er 4 dikke Maseratis achter ons rijden, de eerste Lay by stiekem toch door gereden en duimpje omhoog uit het raam om nog ff van dat geluid te kunnen genieten. Bij de volgende Lay by aan de kant en ja hoor, duimpjes omhoog naar ons en volgas wat vond Jelle dat geweldig zeg. die dikke Ford motor heeft vandaag goed zijn best gedaan en dat geluid , jemig het blijft geweldig hoor nu snap ik buurman Gerben en Paul VD Pol dat ze een dikke V8 rijden hoor.

Boodschappen moesten we ook nog hebben dus op maps gekeken voor een super markt en kwamen uit bij een safeway in Santa Cruz. Dit plaatsje is dus totaal niet toeristisch en we werden dan ook erg raar aan gekeken maar toen we vroegen waar de zout lag en uit legden dat we uit Holland komen waren ze echt super vriendelijk, de Cashier nam ook echt de tijd, toetste de code van een soort bonus kaart in voor de discount, dit scheelde 38 dollar op alle boodschappen. De boodschappen zijn hier echt duur en ook de weg naar wat groenten vinden was weer erg lastig maar toch wat paprikas, champignons, courgette en ijsbergsla kunnen vinden om buritos mee te maken morgen. Vandaag wisten we al dat we laat aan zouden komen dus de vriezer (die echt heel groot is) ook maar gevuld met wat magnetron maaltijden, die zijn goed betaalbaar en we hebben dan op zulke dagen als vandaag als we laat op een camping aan komen toch wat te eten. We zouden zelfs de generator nog aan kunnen zetten om de magnetron te gebruiken onderweg, we zijn immers op pad om te genieten en het is geen race tegen de klok, vanaf vandaag hebben we immers elke keer een camping voor minstens 2 nachten en de camping waar we nu staan in San Francisco zelfs 3 nachten.

Na de boodschappen nog 94 mijl, vanaf de 1 de Interstate 280 op en de borden met San Francisco worden steeds minder miles to go. Deze weg was heel erg veel klimmen maar wel gewoon 3 baans speed limit 55 dus cruise control op 54 en gaan , ook hier bij was dat geluid van de motor weer genieten geblazen.

Waar blijft die Golden Gate bridge nou? Eerst de drukte van het verkeer in San Francisco dan maar voorbij, ja aan de rechterkant een hele kleine glimp van de brug, hoe dichterbij hoe zenuwachtiger Henkie word, een jongensdroom komt dichterbij. 2 Mile verder en ineens vanuit het niets verschijnt een grote rode brug. Wauw en dan ook nog eens niet in de mist maar helemaal helder. Laat waren we toch al en de camping hadden we gebeld dat we na 5u kwamen dus in het electrische kastje van onze plaats zouden de wifi code en de verdere instructies liggen ff gestopt op t Vista point vanaf hier kun je de brug, alcatraz en de stad al heel mooi zien. De camping (Marin rv Park) is echt letterlijk een veredelde parking maar dat maakt niet uit, de plek is perfect het ligt net over de golden gate bridge en morgen gaan we met een bootje mee naar San Francisco, om 12:30 hebben we een boeking voor alcatraz staan. Worden 2 mooie dagen in San Francisco.

Groetjes van ons.

Oh ja, nog een kleine opmerking van onze kant. Deze verslagen worden getypt op een klein oppo telefoontje en de lezers weten wel wat voor een vingers uw verslaggever heeft.