Dag 1 Ede Los Angeles

Door Familie achterstraat - 05-07-2022 05:29

Wat een ervaringen rijker al op de 1e dag.

Op het moment van schrijven is het hier 20:10 en in Ede 05:10 dus zijn we al bijna 24 uur onderweg.

Half 6 in de ochtend, ome Jack die ons naar station Ede Wageningen bracht om daar de trein naar Schiphol te pakken, ze voorspelden boeren acties dus we waren al aardig zenuwachtig dat t niet zou lukken vandaag omdat er ook nog eens perikelen met personeels tekorten zijn aldaar.

06:55 kwam de trein aan op Schiphol en we konden zo door naar de vertrekhal om in te checken, maar dan ... De security check, jemig zeg wat een rij maar uiteindelijk rond kwart over 10 door de douane heen en boarden maar. Zo zie je maar weer die 4 Uur heb je dus ook echt daadwerkelijk nodig om je vlucht te halen.

In het vliegtuig, wat een geweldig toestel was dat zeg een Boeing 787 dreamliner met een heel infotainment system aan boord en je kon ook gewoon gratis je drankjes bestellen.Ook warm eten kregen we, Jelle en Henk de meatballs en De Dames de pasta tot onze verbazing ook nog een caramel fudge ijsje als toetje erbij. Vervolgens een paar uur later ook nog een soort van broodje hamburger als snackie. Al met al heeft t best gesmaakt allemaal en hebben we ook nog de nodige uurtjes rust kunnen pakken . Na 9u en 10 minuten kwamen we aan op Dallas airport.

De overstap, eigenlijk hetgeen wij ons het meest druk over maakten omdat we maar 1.5 u overstap tijd hadden ging eigenlijk juist super vlot.

Alles staat goed aan gegeven, je koffer haal je op en als je bij de douane bent geweest mag hij weer op de band. Die douane wil daar echt alles van je weten en de schoenen moesten ook uit bij de security maar was gelukkig allemaal in orde.Op t gemak naar de gate en boarden maar.

Dit vliegtuig was natuurlijk vergeleken met de vorige wel een domper want t was maar een heel kleintje Mar ach t was "maar" 2.5 u. Wel prachtige uitzichten over de bergen gehad tijdens deze vlucht. Aangekomen op los Angeles airport hoefden wij niet meer door de douane heen maar konden we de koffers op halen en een taxi zoeken.

De taxi is dan ook de eerste ervaring met het verkeer hier in LA, wat rijden ze hard zeg en dan te bedenken dat we er morgen doorheen moeten met een grote camper.

Aangekomen in het hotel voor 1 nachtje want je mag niet met een jetlag gelijk je camper ophalen. Aan de overkant zat een eet tentje een roscoes nog nooit van gehoord maar volgens de hotel baas zou t super lekker wezen. Lekker was t zeker en veel ookz Larissa en Jelle hadden t drinken nog niet eens op of er stond al weer een nieuwe gratis refill klaar.

Het begint nu donker te worden en het is de 4th of juli, dan steken de Amerikanen veel vuurwerk af, we hadden t idee om nog een taxi te pakken naar St Monica beach en daar te gaan kijken maar we gaan hier vanaf t balkon wat vuurpijlen van de locals zien en lekker te bed.

Morgen om 12u gaan we de camper op halen hier een klein half uurtje vandaan.