Dag 11 - Shoppen in Ottawa :)

Door Canada Roadtrip Muldertjes - 14-08-2022 04:49

Papa, nora en ik begonnen met zwemmen na het ontbijt. We kwamen in het zwembad aan en het bleek een zwembad te zijn voor oldie goldies (vertaling: dat zijn oudere mensen 😉). We mochten er wel zwemmen, maar we moesten wel heel erg rustig doen. Na een heerlijk uurtje zwemmen gingen we naar Ottowa, de hoofdstad. We reden de stad in met de camper op zoek naar een parkeerplaats. Gelukkig was er een plekje dat groot genoeg was voor onze mega camper. Toen we de stad in liepen zagen we als eerste een hele mooie kerk. Tegenover de kerk stond een spin met mega lange pooten. Dat was best creepy. De kerk zag er van binnen supermooi uit. Tijdens het wandelen kwamen we de letters OTTOWA tegen en hebben we iemand gevraagd om een foto te maken. Daarna gingen we shoppen, er waren super leuke marktjes. Ik heb samen met nora nog een heel mooi armbandje gekocht van het vakantiegeld van opa en oma. Super leuk! Daarna zijn we naar het parlementsgebouw gelopen. Dat was echt heel indrukwekkend. Vlakbij dit gebouw waren er ook heel veel sluizen die boten omhoog konden brengen, dat was ook heel mooi om te zien. Het duurde wel heel erg lang voordat de boot boven op de heuvel uitkwam.

Papa kreeg een berichtje van de camper meneer dat we helemaal niet in de stad mochten komen met de camper,dus we ze zijn maar weer gauw op pad gegaan. We reden door naar een nieuwe camping bij een berg waar je in de winter kan skieen (Mont Tremblant). Morgen vertel ik meer.