1 en 2 augustus - Moab en Arches NP

Door Familie Houtkamp - 04-08-2022 02:15

Van Bryce naar Moab is 470 kilometer rijden. Geen probleem uiteraard want we hebben sowieso al geen hekel aan autorijden en met deze auto plus de fantastische uitzichten is het helemaal een feestje!

Eenmaal aangekomen kunnen we stellen dat we wederom een prima hotel hebben. Er zit zelfs een zwembad bij. Daar hebben we ons lekker geinstalleerd nadat we de koffers hebben uitgepakt. Even ontspannen. Want de trip is een droom, maar wel intensief. Dus even lekker op een bedje aan het zwembad met een boek is eigenlijk wel heerlijk. Vanavond eten we ook even makkelijk een burgertje op de kamer. Morgenavond gaan we iets anders zoeken, er is genoeg. Moab is niet groot maar wel heel gezellig.

Vanwege de warmte hadden we graag bijtijds Arches bezocht maar helaas moesten we voor dit park drie maanden geleden al een tijdslot reserveren waarop je naar binnen mag en dat kon alleen nog vanaf 11 uur. We hebben dus rustig aan gedaan. Emma en Bas hadden niet lekker geslapen, dus die mochten van ons lekker blijven liggen, wij hebben ontbijt gehaald voor ze. Beetje verwennen moet af en toe!

Daarna snackjes en drinken inslaan voor onderweg. Mannnn wat we nu ontdekken....deze supermarkt heeft écht eten, met verse ingredienten. Ze staan het ter plekke te maken. Emma en ik kiezen een gerookte mozzarella salade en nemen ons voor om.later terug te komen voor de vers bereidde sushi.

Nu op.naar Arches. We beginnen bij the windows section, waar je mooi zicht hebt op onder andere balanced rock.

Helaas is dit een park waar je voor de mooiste uitzichten flinke wandeltochten moet maken. En dat vinden wij met 40 graden te zwaar.

We hebben 1 wandeling gemaakt naar 1 van de windows.

Als je daar onder staat voel je je heeel klein.

Verder hebben we van de uitzichten genoten en foto's gemaakt.

We hebben een fijne middag gehad. Helaas krijgt Emma erg veel last van de warmte en knallende koppijn. We besluiten naar het hotel te gaan. Daar hebben we verder rustig aan gedaan.

Morgen 260 km naar Monument Valley waar we helaas maar 1 dag zijn. Wij raden iedereen aan die gaar roadtriplen altijd overal 2 nachten te boeken. Dan heb je naast de reisdag ook nog een geniet dag.