Everglades per airboat en KOA Davie

Door Nanny+Esther - 25-03-2018 23:52

We zijn net aangekomen bij onze camping KOA Davie waar we 1 nacht blijven. Het is een kleine, rustige gezinscamping. Mensen zijn vriendelijk en alle sanitair ziet er schoon uit. We hebben een plek gekregen in de zon op het gras aan het water.

Vanochtend was de rook door de brandhaarden in de buurt veel erger dan de dag ervoor. We waren dan ook blij toen we rond kwart voor 10 klaar waren om te vertrekken. Iemand vertelde ons dat de branden in de Everglades waren maar we dachten laten we maar gaan rijden; we worden vanzelf tegen gehouden als het gevaarlijk wordt. Na ongeveer 20 mijl rijden was de rook verdwenen. We zijn vandaag dwars door het national park Everglades gereden. Onderweg een paar keer gestopt omdat daar krokodillen, vogels en prachtige natuur te zien waren. Om 14:00 hadden we een trip met een airboat geboekt. We moesten ons bij een Shell tankstation melden. Daar werden we opgehaald en naar de bootsteiger gebracht. We mochten samen met 4 andere mensen op de boot.

Het was GEWELDIG. De boot gaat hard over het water maar kan ook moeiteloos over riet varen. De gids heeft ons een uur lang alligators, vogels, waterlelies, bomen, babyalligators laten zien. Omdat de boot vaak stil gelegd werd, konden we alles vanaf een meter afstand bekijken.

Daarna werden we weer keurig naar het tankstion gebracht en zijn we naar de camping gereden. Straks lekker eten en douchen. Morgenochtend gaan we verder de Everglades in. We blijven 2 nachten op campground Flamingo's. Dit is een camping in de wildernis dus we rekenen maar even niet op wifi. Woensdag rijden we door naar Fiesta Key. Als het goed is, kunnen we dan weer online.

Groeten van ons.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.