Hillsborough river state park

Door Nanny+Esther - 20-03-2018 02:01

En we zijn er weer smiley. Zaterdagochtend zijn we vanuit Cedar key vertrokken richting het natuurpark Hillsborough River state park. In eerste  instantie hadden we helemaal geen zin om vanuit de erg gezellige en mooie camping Sunset Isle te vertrekken. Maar ja, we hadden de volgende 2 nachten al geboekt. Dus eerst getankt en toen via allerlei binnenwegen richting het state park. Toen we daar rond 14:00 aankwamen waren we blij verrast. Dit park was HEEL anders dan het vorige natuurpark waar we waren geweest. Ook hier plekken in het bos maar alles veel groter opgezet en open. En dan de rivier!!!!!!!! WAUW!!!! Op 100 meter afstand van onze campsite lag de schitterende rivier. Het leek wel midden in de jungle. Je kon er een kano huren of een heel stuk langs een pad lopen. Wel werd er ook hier gewaarschuwd voor alligators. Hier logeerden vooral op zaterdag veel Amerikaanse gezinnen. 's Avonds zat iedereen gezellig bij een kampvuur. Ook wij werden uitgenodigd om erbij te komen zitten. Op zondag hebben we nadat de mist was opgetrokken heerlijk in de zon gezeten bij de rivier. Dit was dus erg geslaagd. Het park is een aanrader.

Op maandagochtend alles weer klaargemaakt voor vertrek en de reis ging 60 mijl verderop naar Saint Petersburg. Eerst nog boodschappen gedaan en toen doorgereden naar de megagrote KOA camping. Dit was wel weer een heel andere wereld. Bijna 400 staplaatsen hutjemutje....

In eerste instantie alles geinstaleerd maar toen het nog maar 15 uur bleek, hebben we alles weer losgekoppeld en zijn we naar het strand Madeira beach gereden, zo'n 15 minuten verderop. De dame bij de receptie zei dat we waarschijnlijk nergens konden parkeren met onze camper maar Esther was eigenwijs. Tomtom ingesteld en gaan met die banaan. Omdat we naar Amerikaanse begrippen een redelijk kleine camper hebben, konden we op een gewone parkeerplaats staan. Daarna zijn we 2 uur naar het strand gegaan. Eerst een stuk gelopen en daarna onze stoeltjes uit de camper gehaald en naar het strand gebracht.

Daarna wilden we pizza halen en na veel gedoe bleek het geen restaurant maar een tent te zijn die alleen bezorgd. Pffffff, daar worden we weleens een beetje moe van. Nergens een echt gezellig restaurantje te bekennen. Alleen maar grote propschuren met fastfood. Dus thuis een kommetje soep en wat brood gegeten.

Dinsdag blijven we hier ook maar we weten nog niet wat het weer gaat doen. Vandaag was het zo'n 26 graden. Voor morgen staat er onweer gepland maar dat wachten we maar even af.

Verder weten we niet wanneer we weer foto's kunnen plaatsen; de wifi is steeds zo overbevolkt dat uploaden ongeveer een jaar gaat duren. Nou ja, jullie zien het wel.

Groeten van ons.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.