Op weg naar Florida en eerste dag na aankomst

Door Nanny+Esther - 05-03-2018 02:22

Vrijdagavond 2 maart zijn we richting schiphol vertrokken en hebben we in het Citizen hotel geslapen. Dat is goed bevallen, geen onrust voor vertrek.

Zaterdagochtend om half 11 ingecheckt en lekker koffie gedronken. We gingen met een half uur vertraging aan boord van het vliegtuig naar New York; hierna moesten we nog een keer een half uur wachten. Dus uiteindelijk met een uur vertraging vertrokken maar omdat we wind "mee" hadden, kwamen we ruim op tijd bij JFK aan. Gelukkig hadden we bijna 4 uur de tijd voor de overstap naar Miami anders was het i.v.m. de strenge douanecontrole wel erg krap geworden. Uiteindelijk vertrokken we met ruim een vertraging met Delta van New York richting Miami. Ondanks dat we erg moe waren van de lange reis, hebben we nog kunnen genieten van het geweldige uitzicht op Miami tijdens het rondcirkelen.

Nadat we de koffers hadden opgehaald, stond de taxichauffeur die we van tevoren geboekt hadden, keurig op tijd klaar met een bordje met onze namen. De man was vriendelijk en behulpzaam en heeft ons in een half uur naar het Dorchester hotel in Miami beach gebracht waar we 3 nachten blijven. We waren zo moe dat we alleen de hoognodige spullen uit onze koffer gehaald hebben en meteen zijn gaan slapen.

Om 7:30 waren we alweer wakker. Na een douche ontbeten met heerlijke koffie en daarna de boulevard overgestoken om te kijken hoe Miami er bij daglicht uitziet. De temperatuur was in ieder geval prima: 24 graden met een flinke zeewnd. We waren aangenaam verrast toen we de boulevard en het strand zagen. WAUW!!! Een heel eind gelopen en daarna op zoek naar een supermarkt om water, brood en wat fruit te kopen. Vervolgens een hele tijd rondgelopen om het hotel weer terug te vinden. De boulevards hier zijn iets langer dan we in Nederland gewend zijn....

Rond 12:30 weer even gaan liggen en geslapen tot 16:00. Was wel even nodig na die lange reis van gisteren. Daarna nog even rondgelopen en pizza gehaald en beneden in het hotel nog koffie gedronken. (Warme, zoete koffie met een rietje:-)

Vanavond ook weer op tijd slapen, dan is de accu morgen weer vol.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.