Vroeg eruit voor een mooie wandeling.

Door Clock on tour 2019 - 19-07-2019 01:29

Donderdag 18-07-2019

Vanmorgen vroeg eruit, 06:00 opgestaan om naar Arches National Park te gaan. Advies van de camping, ga heel vroeg ivm drukte en warmte. Nog iets voor 07:00 waren we in het park, van drukte niets te merken… We gaan een wandelroute lopen, de primitive trail, omdat deze vrij kort is direct nog maar een route naar de Window section waar we tot de double arch lopen. Het wordt al warmer, de schaduw van de klimmende zon wordt snel minder. Er zijn inmiddels ook al meer bezoekers in het park, maar lang niet de drukte waar we voor gewaarschuwd waren.

We rijden door naar Delicate Arch viewpoint voor een korte klim over een rotspad. Vanaf hier zie je de Delicate Arch voor ons goed genoeg. Voor de echte wandelaar is er een ander pad helemaal naar de Arch toe, was voor ons net te veel.. Al met al zijn we om 10:15 klaar met hetgeen we wilden doen. Het park is heel groot, de weg terug is 22 kilometer met een aantal steile bergen. Het visitor centre is inmiddels ook open, vanmorgen was alles nog gesloten en konden we zo het park inrijden. Nu maar even de geschiedenis en ontstaan van de bogen bekeken. Terug in Moab nog een paar boodschappen gedaan, en Siësta gehouden. Morgen rijden we naar Capitol Reef National Park, we zijn dan op de “terugweg” want Moab is het verste punt van onze reis.