We hebben een BEER gezien !!

Door Jan en Dorret - 25-06-2019 04:45

Hi allemaal,

Daar reden we dan vanmorgen, op de Trans Canadian Highway 1, een heerlijke rit, tussen alle hoge bergen door. Het eerste deel is nog Revelstoke National Park, wat overgaat in het Glacier National Park. Opnieuw vallen we van de ene verbazing in de andere, wat een natuur!!

Er wordt veel aan de weg gewerkt. Nu is het helemaal niet moeilijk om met onze, toch wel redelijk grote camper, vooraan in de file te rijden :). Op de eerste plaats omdat we vaak behoorlijk omhoog gaan en als we dan eindelijk de 90 km/uur halen, begin ik toch wel vaak te piepen dat dat wel heel hard is. Mijn hoogtevrees speelt me best vaak parten :)

Al met al reden we lekker vooraan, de eerste vrachtwagen die achter ons reed had ook moeite met de klim, dus er was niet direct iemand achter ons. We moeten een tunnel in, een meter of 100 lang, aan het einde, wat zie ik daar in het licht, niet te geloven een beer midden op de weg. Ik roepen, kijk een beer, een beer en gelukkig zag Jan hem ook. Dus in de remmen en bij de uitgang van de tunnel was voldoende ruimte om te stoppen. De beer verdween net in de bossage!! Je zag hem tegen de berg klimmen, toen een boom in en weg was hij of zij....maar we hebben een BEER gezien. Gisteren nog spraken we met een ass. Ranger en die had er nog nooit een gezien! Wauw, de hele dag zijn we er enthousiast over geweest. Inmiddels hebben we dus een zwarte beer, een Opossum en een Deer ofwel groot hert gezien. Lucky people we are!

Gisteren waren we niet zo blij met onze camping, direct naast een spoorweg, waar echt 24 uur per dag, grote zware en vooral erg lange goederentreinen af en aan rijden en ter hoogte van onze camping hun claxon veel en lang laten horen, het was oorverdovend en dus allebei slecht geslapen. Gelukkig weer gestart met een heerlijk ontbijt in de zon, dat is vakantie!

vandaag zijn we in Golden aangekomen, gelukkig weer midden in de natuur. Lekker gekookt in de camper, glaasje wijn erbij, straks even kijken wie van ons er wint met Yahtzee en dan weer lekker slapen. Meestal zijn we vroeg wakker, maar voor ons doen, gaan we ook vroeg naar bed. Heerlijk wat zo’n dag buiten met je doet.

Vanmorgen lazen we allerlei wilde verhalen over een hitteprotocol in Nederland. Wij hebben het hier soms koud maar zijn echt niet jaloers op jullie, veel sterkte en hopelijk hebben jullie voldoende tijd om ook te genieten van de warmte. Opnieuw weer liefs van ons.